Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 maart 2018

Schaatsen

Ik vind dit toch zo'n geweldige foto!!
Ik heb hem dan ook niet zelf gemaakt, haha, onze dochter deed dat. Het was eerste Kerstdag en we waren op de Jaap Edenbaan in Amsterdam.
Op de achtergrond zie je mijn man.
Anna vond het meteen leuk dat schaatsen en ik vond het geweldig om te zien hoe ze het deed.
Die Jaap Edenbaan, daar was ik nog nooit geweest en ik kan je vertellen dat het ook meteen de laatste keer was.
Wat een rotherrie was het daar zeg. Herrie van verschrikkelijke muziek, soort rap-achtig geschreeuw. Daarbij een walm van patat, nee, ik vond het helemaal niks.
Maar er waren wel mooie hulpmiddeltjes zoals je ziet. En de mensen waren aardig.
Anna vond het super. Dat kind heeft echt talent. Haar moeder stuurde me gisteren een filmpje van hoe ze nu schaatst en ik kon niet geloven wat ik zag. Ze is nog vier, nou ja bijna vijf en ze schaatst rond op één ijzer alsof ze nooit anders heeft gedaan.
Gelukkig wel met een helm op, waardoor ze op een  shorttrackster leek.
'Schaatsen is echt mijn sport', had ze gezegd.
Ik wilde niets liever dan hier dat filmpje laten zien. Maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. super irritant. (Iemand die mijn in simpele bewoordingen kan uitleggen hoe dat moet??)
Maar goed, de foto staat er.
En dát komt doordat Els bij Stuur een Foto vraagt om schaatsfoto's.
Wat kwam dat goed uit. een kans voor mij om deze foto te laten zien. 
Legitiem opscheppen, heet dat. 

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een sportieve meid. Heerlijk. Hopelijk kan ze dit weekend ook nog lekker schaatsen.

Onliemie zei

Fantastisch! Ik kan me de herrie en de afkeer van jou er voor levendig voorstellen maar het kind geniet. En dat telt. Geweldig leuk dat ze het zo fijn vindt. Wees jij maar lekker fier. Daar ben je dan ook oma voor.

In de weer zei

Wie weet Bertie, kampioen in de dop ?

sjannesblog.com zei

Terecht trots op je kleindochter, niks mis mee, alleen maar erg leuk om dit zo te zien!

Marthy zei

Die Anna, wat leuk. Ik maakte vandaag een foto van een schaatsend kleinkind.

Matroos Beek zei

Wat een schitterende foto! Een echt schaatskind.
Had ik vroeger ook maar zo'n rekje gehad om te oefenen, dan was het mij misschien wat beter gelukt...

Sjoerd zei

Proberen kan geen kwaad, je moet eerst het filmpje uploaden naar youtube. daarna klik je onder de film op delen, daar kun je rechtsonder kiezen voor insluiten dan krijg je zoiets als iframe etc, dat kopieer je en plak je in je blog

Kitty zei

Je kunt toch een video invoegen als je een nieuwe 'post' maakt? Icoontje staat in het rijtje van link-afbeelding en dan dus video. ik heb het zelf nooit geprobeerd hoor, maar de video kun je volgens mij gewoon van je computer halen. Moet je 'm daar wel eerst opslaan lijkt me... ;)
En het is inderdaad een geweldige foto, dat knaloranje jasje, zo hip! :)

Emie zei

Schaatsen is echt mijn sport. Hoe wijs wil je het hebben? Fantastisch!

KnutzEls zei

Heerlijk zo'n kind. Ze gaat er helemaal voor!

schrijfselsvanmij zei

‘Legitiem opscheppen’, van mij mag je :-)

Pippa's Hus zei

We gaan haar later vast zien bij de Olympische Spelen! ;-)) XX Esther

Anoniem zei

De Jaap Eden schaatsbaan is sinds een paar jaar in nieuwe handen. De keren dat ik er ben geweest voor de wisseling was er geen muziek of patatlucht. De sfeer was heel relaxed een soort vijftiger jaren/rustige ambiance. Ik had wat besteld in het zeer mooie cafe, Ik ben de naam vergeten met allemaal schaatsen aan de muur uit vervlogen tijden met oude schaatsfoto's. Ik bestelde iets maar had geen cash de man zei me:" u kunt ook volgende week betalen" > Oh maar hoe weet u dan zo zeker of ik er dan ook ben". Nou ik heb u al een paar weken achter elkaar gezien. Zo'n vertrouwelijke sfeer hing er. Mijn zoontje had schaatsles en ik ging met de zaterdagkrant ook even in het relaxte café koffie drinken. Jammer genoeg was mijn zoontje opgelucht toen de cursus was afgelopen, het hoefde van hem niet zo. Het is altijd leuk om kinderen zo enthousiast te zien.