Totaal aantal pageviews

zondag 18 februari 2018

The Post

Nou, kijk eens aan... een post over The Post.
Een film met Meryl Streep en Tom Hanks en geregisseerd door Steven Spielberg.
Dat moet wel wat zijn, toch?

Uit het blad van Cinema Oostereiland:
Het gaat over de onwaarschijnlijke samenwerking tussen de eerste vrouwelijke uitgever van een grote Amerikaanse krant,  Katherine Graham en hoofdredacteur Ben Bradlee van The Washington Post. Zij zetten alles op het spel in hun strijd tegen de concurrent The New York Times, om als eerste geheime overheidsdocumenten te onthullen die drie decennia en vier Amerikaanse presidenten overspanden en riskeren daarmee hun carriere, hun vrijheid en het voortbestaan van de Washington Post.

Dat is kort samengevat, maar wel to the point

Ik vond het een boeiende film. En niet alleen door het voortreffelijke spel van Meryl Streep en Tom Hanks. Ook door het onderwerp. Deze gebeurtenissen vonden plaats in 1971 en dat was echt de tijd dat ik zeer geïnteresseerd was in de politiek en in de Vietnam-oorlog. Ik was toen beter op de hoogte dan nu.
Ik wist van de Pentagon Papers, ik wist dus ook hoe het afliep, maar dat maakte het niet minder spannend.   En die Katherine Graham vind ik een fantastische vrouw. Zo wordt ze in de film ook neergezet en zo was ze ook denk ik.

Ik weet echt niet hoe deze film door jongeren beoordeeld zou worden. Maar voor mensen van mijn generatie vind ik het een aanrader.

Ps. Ik heb heel wat films gezien met Meryl Streep en afgezien van een paar kleine maniertjes, is ze in al die films anders.
Maar  het lukt me maar niet om de hele tijd Tom Hanks te zien en niet Forrest Gump. Dat ligt niet aan hem, dat ligt aan mij.




7 opmerkingen:

Ageeth Mooij zei

Lijkt mij een geweldige film om te zien Bertie! En Meryl Streep blijft mijn hart stelen. Ik ben (ook) een kind van de Koude Oorlog en krijg bij alles wat dat aangaat kippenvel.

Lot zei

En er is post voor je onderweg. Hoop dat je het dinsdag zal ontvangen.

Mrs. T. zei

De allermooiste scene die ik ooit zag met Meryl Streep is deze (https://www.youtube.com/watch?v=jAqyy-OJrec) uit mijn lievelingsfilm 'The bridges of Madison County'. Wat een geweldige film was dat.

Marthy zei

Meryl Streep, iedere keer weer geniet ik van haar spel. Ik heb even naar de scene die hierboven gelinkt wordt gekeken, ontroerend mooi.

Het lieve leven... zei

Heerlijk...ik hou van beiden dus daar heb ik zin in!

nadia zei

Meryl Streep staat ook hoog op mijn "favoriete actrices" lijstje en Tom Hanks, die kan ík niet anders meer zien dan professor Langdon uit oa de Da Vinci code...

Vlimbouter zei

Meryl Streep vind ik altijd subliem, welke rol ze ook speelt.