Totaal aantal pageviews

maandag 27 november 2017

Bos

Nou en toen we uitgekeken waren in Singer, gingen we dus wandelen. Volgens plan.

Wat hadden we een mazzel zeg. Toen we in het museum waren regende het en niet zo'n beetje.
We waren echter nog niet buiten of de zon begon te schijnen. Ook niet zo'n beetje.
We liepen over de hei. Daar kom ik niet zo vaak en ik vond het er prachtig.
Het was geloof ik niet meer Laren, maar Blaricum. Maakt niet uit, het is daar overal mooi.

We liepen echt te genieten en ik zei al tegen mijn man dat we hier maar eens vaker naar toe moesten gaan.
Ik bedoel we gaan meestal naar het strand en dat verveelt echt helemaal nooit, maar af en toe iets anders is ook nooit weg.
Helaas was toen de telefoon leeg, waar we een wandeling op hadden uitgestippeld  en verdwaalden we een heel klein beetje en kwamen we in een bos terecht.
Best mooi hoor, met dat zonlicht op de takken enzo, best wel.
Maar een bos is nou eenmaal niet aan mij besteed. Helemaal niet. Ik hou er gewoon niet van. Ik weet dat dit in de oren van bosliefhebbers klinkt als vloeken, maar het is niet anders.
Ik word somber van bossen, ik voel me opgesloten.  De zon zagen we na een tijdje niet meer en al die druipende takken... Ik wilde ERUIT
Dat lukte niet meteen, maar uiteindelijk wel en op de hei was ik weer dik tevreden. Zo'n prachtig open landschap.

We liepen nog een flink stuk, vroegen de weg aan andere wandelaars (als u de zon nu maar links houdt, komt u er vanzelf) en hadden evengoed een fijne middag.
We zaten nog niet in de auto of het ging weer keihard regen. Dat zeg ik: mazzel



17 opmerkingen:

Onliemie zei

Wij zeggen hier altijd : " je moet niet schoon (mooi) zijn om geluk te hebben maar het helpt wel!" ;-) Prachtig daar op de hei ,zei de madam die "in de bossen" woont. Geef mij strand, bergen, bossen, heide... als het er maar niet te toeristisch is, vind ik alles heerlijk. Fijne week!

Alet Venhuizen zei

Een heerlijke wandeling zo tussen de buien door!

Happy Earl Grey zei

Prachtig zo'n grote stille heide, maar strand kan zeker ook bekoren. Het is maar waar je zin in hebt en waar je bent. Genieten is hoofdzaak.
Groet El

pourquoi pas ??? zei

Wat grappig wat je omschrijft wat bossen met je doen. Nooit bij stilgestaan dat dat ook kan.
Zelf dol op bossen, de kleuren en de geuren. Ik begrijp je wel hoor want ik heb ook dingen die ik echt niet prettig vind waar andere dol op zijn. Weet alleen niet zo gauw een voorbeeld, dus je boft. ;-)

Fien. zei

Ik heb dat precies zo met bossen. Geef mij maar onze polders. Water, riet klei en weidevogels.
Zitten tussen twee natuurgebieden met bos in. De Veluwe en Montferland. Gaan soms even lopen bij Konings Jagt. Een uurtje.

Het lieve leven... zei

Ik ken nog iemand die dat met bossen heeft. Wat ik juist als omhullend ervaar in een bos voelt hij als opgesloten. De heerlijke weidsheid van het strand zal dan vast ook voor sommige mensen verlaten voelen...bijzonder eigenlijk!

schrijfselsvanmij zei

Ik loop graag in een bos maar zie liever ‘open lucht’

Floor zei

Bos.... dat vind ik het heerlijkste plekje om te wandelen, hou weer niet van strand.
Gelukkig hebben we allebei hier in Nederland :-)
Maar heide of zandverstuivingen zijn ook prachtig.
Jullie hadden mazzel met het weer gelukkig.
Groetjes,
Floor

Sjoerd zei

Een beetje mazzel heeft een mens nodig. Ik vind het bos heerlijk, ik gar er helemaal in op.

Marthy zei

Ik hou niet van bossen, dat dichte. Open moet het zijn, zicht moet ik hebben.

Jeanette Renting zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jeanette Renting zei

Oh gelukkig, nog iemand die dat heeft. Het is er echt wel mooi hoor, met mooi weer....maar als het wat regent of een donkere dag....
Geef mij maar het strand, ik moet de lucht zien en het water van de zee horen en ruiken.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Ik ben net terug van de Ardennen. Donker zijn de bossen, maar inderdaad somber in de winter. Gelukkig hap ik hier de open, zilte lucht. Een mens wil eens iets anders én ik houd echt van de bossen, maar hier is het ook niet mis. Herkenbaar jouw verhaal!

sjannesblog.com zei

Ikzelf hou erg van de bossen, kan er wel eens heimwee naar hebben, want hier vlakbij zijn ze niet. Maar ik hou ook erg van de ruimte het weidse van de polder en het strand. Mijn man heeft hetzelfde als jij, dus zorgen wij altijd voor de afwisseling.

Jolande zei

Ik hou van bossen en van strand, maar eigenlijk hou ik van alle natuur.

Tineke zei

In gedachten wandelde ik even met je mee. Heerlijk! :-)

Martien van Wanrooij zei

Wel herkenbaar Ik wandel heel graag op het platteland en fotografeer ook veel maar ik betrap me steeds meer op dat ik eigenlijk liever langs weilanden en akkers wandel dan dat ik echt de bossen in ga. Een pad of weggetje net langs een bosrand dat bijvoorbeeld een grens vormt met wat weilanden vind ik dan wel weer heel leuk. Dat er tegenwoordig weer wat meer diersoorten zijn zoals wolven is misschien wel goed voor de natuur maar ik kom ze liever niet onverwacht tegen.