Totaal aantal pageviews

woensdag 4 oktober 2017

Verzamelen is echt leuk

Oké, ik moet toegeven dat dit kaartje een beetje twijfelachtig is. Roodkapje die met haar skatebord naar grootmoeder gaat. Ze had toch minstens een rugzak moeten hebben waarin koekjes en een fles wijn zaten. Maar ja, ik vind het toch erg leuk bedacht en dus mag ze in de verzameling.


Over deze kaart bestaat geen enkele twijfel. Blijkbaar is of was er een sprookjesbos in Valkenburg. En dit is gewoon een echt Roodkapje.
En de laatste vind ik dit keer de leukste. Lest best.



Geen Roodkapje, strikt genomen. Maar wel een echte domme wolf. Ook wat waard vind ik. 
Dit was kaart 122. Hoe lang zal het nog door kunnen gaan? 

17 opmerkingen:

Anita Willems zei

Hahaha die laatste is echt heel grappig :-)

Alet Venhuizen zei

Een geweldige verzameling. En ja, die laatste is geweldig!

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wow!
Wat hen jij al een hoop Roodkapjes...
Blijf maar lekker verzamelen... ik vind ze heerlijk om te zien.
Ik heb ook een verzameling ansichtkaarten, maar geen Roodkapje, ik heb al voor je gekeken.
De meeste kaarten zijn om te versturen... van mij wordt de PTT niet arm!

Groetjes!
Marlou

.

Anoniem zei

Wat een leuke verzameling. Ik heb een hele doos vol met oude Oud- en Nieuwkaarten, ik zal eens kijken of daar een Roodkapjeskaart tussen zit.

Ria A.-S. zei

Nooit gedacht dat er zoveel Roodkapjeskaarten bestaan. Leuk!
Het Sprookjesbos in Valkenburg bestaat al sinds 1952 en trekt nog steeds veel bezoekers.

Groetjes, Ria (uit Valkenburg)

Jolande zei

Wat een leuke kaarten weer.
Het Sprookjesbos in Valkenburg ken ik wel, maar ik ben er nooit in geweest.
Die laatste kaart is inderdaad de leukste, in Duitsland zie je veel van die humorkaarten.
Tijdens onze sprookjesreis viel het me overal op dat er van Roodkapje verreweg de meeste spullen waren (en ook kaarten) dus je verzameling zal zeker nog wel groeien.

Het lieve leven... zei

Zo leuk!! De tweede vind ik het meest sfeervol maar de derde...geweldig!!

lien zei

Grappig, die laatste heb ik ook in mijn verzameling! En het sprookjesbos is echt de moeite waard! Heel kneuterig, maar daardoor juist leuk en in ene prachtige omgeving!

Ferrara zei

De laatste is leuk. Dergelijke humoristische kerstkaarten bewaar ik.
Verzamelen blijft een leuke bezigheid, zolang het geen objecten zijn die veel ruimte vragen.

Sjoerd zei

dat bos is er echt... http://www.sprookjesbos.nl/

Pippa's Hus zei

De derde is het grappigst maar ik vind de tweede het leukst! Xx Esther

schrijfselsvanmij zei

Je ziet het aan de reacties: het sprookjesbos in Valkenburg bestaat echt. Ik ging er vroeger als kind vaak heen met mijn oma. En onze jongens met hun opa en oma.

In de weer zei

Schitterend vind ik hem, die eerste !

miekequilt zei

Ik denk dat Roodkapje een vrije dag had en lekker ging skaten. Deze vakantie overal gekeken, maar geen kaart voor je gezien.

Mirjam Kakelbont zei

Doorgaan hoor, met je verzameling!
Die eerste kaart vind ik toch wel wat hebben. Gewoon een heel erg geëmancipeerd Roodkapje. Ze hoort er zeker tussen. De laatste kaart is wel de uitsmijter (-:
Lieve groet

Ageeth Mooij zei

Zo leuk allemaal! Ik probeer er weer een te vinden of te maken misschien ;-)

Floor zei

Wat leuk dat je Roodkapje kaarten verzamelt! Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit één gezien, maar misschien iets van de jaren 50.
Verzamelen is zo leuk, altijd op zoek en zo blij als je er ééntje vindt die je nog niet heb. Lekker doorgaan dus, ze nemen niet zoveel plek in dan mijn poppen :-)
Groetjes,
Floor