Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 september 2017

Kijken en je verwonderen

Waren we met de kleindochters mee met vakantie en dus even op het strand, met onze kleinzoon zijn we bijna wekelijks op het strand of in de duinen. Hij heeft het geluk op vijf minuten loopafstand van het strand te wonen. En dus hebben wij ook geluk, we mogen gewoon met hem mee.
De laatste keer was hij helemaal verwonderd over het zand. Kijk maar:



Kijken en je verwonderen. Het zand door je vingertjes laten glijden.Wat gebeurt er, hoe kan dat?
Zo mooi om te zien!

18 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik kan ook zo genieten van het leerproces dat die kleintjes meemaken. Ik weet niet hoe het komt, maar ik geniet er nu meer, of anders van dan met mijn eigen kinderen.

Matroos Beek zei

Heerlijk om te zien je kleinzoon in zijn strandjasje en zijn verwondering...

Vlimbouter zei

Een kind dat de wereld rond zich ontdekt. Bestaat er iets mooiers?

izerina zei

Dan zie je zelf de wereld ook weer met verwondering

pourquoi pas ??? zei

Oh smelt. Wat is het toch mooi om te zien hoe ze de dingen beleven. Gaf het neefje ooit een vergrootglas en dat was een zeer geslaagd kado. Uren was hij er zoet mee.

Els04 zei

heel mooi!

Anoniem zei

Fantastisch hè, die kleintjes.

elly zei

Worden als een kind. Die kent de geheimen nog.
Genieten he

Ferrara zei

Fantastisch toch.

prentje zei

Ach wat heerlijk, de verwondering van de kleintjes. Dat ís onze 'fabrieksinstelling' las ik laatst...

Saralien zei

Heerlijk toch? Lekker mee ontdekken met de kleine man...

schrijfselsvanmij zei

Bij mijn eigen kinderen was alles zo normaal lijkt het wel. Nu, bij kleinzoon van schoonzus/zwager geniet ik volop mee van ieder nieuw ontdekt iets. Heerlijk!

KnutzEls zei

Zo schattig!

Wieneke zei

Ja, het is een en al ontdekken en je verwonderen op die leeftijd. Ik hoop dat hij dat blijft doen, zijn leven lang. Mijn broer was als peutertje zo dol op zand dat hij het met handenvol at. ;-)

Kitty zei

En wij verwonderen ons een beetje mee he Bertie? Wat een mooi mannetje is het zo in zijn stoere gele jas!

Marthy zei

Wat zijn kinderen toch leuk om gade te slaan. En bofferds zijn we dat we dit bij onze eigen kleinkinderen kunnen doen.

Mrs. T. zei

Leuk he, dat ze alles langzaam maar zeker ontdekken.

In de weer zei

Schitterend. Ook zo mooi wanneer ze hun schaduw ontdekken.