Totaal aantal pageviews

zaterdag 23 september 2017

Haaientanden

Oh mensen wat was het toch weer heerlijk in Zeeuws -Vlaanderen. Wat is de kust toch mooi

Eigenlijk hebben we alleen op de laatste dag een echte, fijne strandwandeling gemaakt. Met kinderen en kleinkinderen waren we wel op het strand, maar wandelden niet echt. De laatste dag was het ineens ook weer lekker weer, zo was het de hele week niet geweest. Maar mij hoor je niet hoor, het is er altijd fijn en we hebben superleuke dingen gedaan en gezien.
En kijk, dat strand, met het uitzicht op de sky-line van Vlissingen en altijd die paaltjes, zo mooi!



Natuurlijk liep ik op die wandeling ook weer haaientanden te zoeken. Dat doe ik altijd, maar ik vind nooit wat.
Je moet er gewoon talent voor hebben of speciaal gereedschap, hahaha.


Zij vertelde dat ze er ook zo graag eentje wilde vinden. Het was haar zus wel gelukt, tijdens een gewone wandeling, zonder echt te speuren.
Dus hoopte ze het nu op deze manier te doen. Toen wij er waren nog zonder resultaat. Jammer, ze verdiende er gewoon een. En ik ook!

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Alle magie lijkt te verdwijnen sinds we ons niets meer laten wijsmaken. Hier in huis is ook geen haaientand te vinden. Alhoewel ik me meen te herinneren dat ik er wel eens ene gevonden heb.

Bertiebo zei

Mooi verhaal, Marleen.

Neeltje zei

Daar wil ik ook nog eens heen, Vlissingen.

Matroos Beek zei

In Paaltjesland alhier vind je minder snel haaientanden, maar dichter bij Cadzand heb je meer kans... maar daar zijn dan weer minder paaltjes en is het ook drukker...
In ieder geval kan ik ze ook niet vinden. Mijn vriendin ziet ze zo met het blote oog. Ongelooflijk. Je moet er aanleg voor hebben.

Mirjam Kakelbont zei

Ja, gaaf die paaltjes bij Vlissingen. Wij wilden er een weekend naartoe maar het is er niet van gekomen. Mijn vriendin woont in Kijkduin en wat zei allemaal al niet gevonden heeft! Zelfs walvis-tanden en barnsteen. Maar ik zou met een "simpele" haaientand ook gelukkig zijn, hoor.
Liefs Kakel

Anoniem zei

Nog nooit gehoord van haaientanden zoeken, maar ja, ik kom ook nauwelijks aan het strand.
Leuk, die liefde voor Zeeland van jou. Idee om terug te gaan ooit?

Jeanne zei

Mijn zoon heeft er nog steeds een paar bewaard. Zo'n geweldige ervaring was dat voor hem, dat ie ze ook echt vond. Inmiddels wel meer dan 30 jaar geleden hoor!

In de weer zei

Wat leuk zo'n zeef.

Alet Venhuizen zei

Nee haaientanden heb ik ook nog nooit gevonden.
Maar wel altijd fijn om naar het strand te gaan.

Marthy zei

Aan de kust opgegroeid maar nog nooit een haaientand gevonden. Zou het wel leuk vinden.

Els04 zei

Al vele keren gezocht maar nog nooit gevonden...