Totaal aantal pageviews

maandag 3 juli 2017

Zeeland

'Je zou wel ambassadeur van Goes kunnen worden', reageerde hier iemand. En inderdaad, ik schreef best veel over Goes. Omdat het voor mij redelijk nieuw was. Maar ambassadeur voor Goes, nee. Ambassadeur voor Zeeland. Nou en of.
Want Zeeland is fantastisch. Vooral West-Zeeuws-Vlaanderen natuurlijk, maar verder ook hoor.
Echt, ik zou er weer willen wonen. (Dat gaat niet gebeuren overigens, want te ver van de kleinkinderen. Maar anders...)
We waren ook nog een dagje in Middelburg.
Zo leuk, vanuit Groede fietsen naar de boot in Breskens. Met de fiets overvaren naar Vlissingen en verder met de fiets naar Middelburg. Mooi tochtje.
en Middelburg is echt heel mooi.
En je hebt er het Zeeuws Museum. Ik liep er even naar binnen om te informeren of er sinds ons vorige bezoek een nieuwe tentoonstelling was.
De man achter de balie lachte een beetje en vroeg of ik de verbouwing boven dan al had gezien. Dat had ik niet, waarop hij lekker een beetje ging opscheppen.
Maar er was ook een nieuwe tentoonstelling. 'Een hele mooie, mevrouw, van wandkleden'.
Hij moest weer lachen toen hij mijn gezicht zag. Want wandkleden... is niet echt iets waar ik snel warm voor loop.
'Ïedereen komt er enthousiast van terug hoor', zei een andere medewerkster. 'Gaat u nou maar even kijken'.
We deden eerst een rondje Middelburg en gingen toen inderdaad even kijken. Leve de Museumjaarkaart.
Wandkleden... ik had miljarden kleine kruissteekjes voor ogen. En inderdaad, die kleden hingen er ook:


Maar de verrassing zat 'm in totaal andere wandkleden. Kijk goed:


Modern, strak en mooi. Maar vooral: helemaal gemaakt van schelpen. Ontzettend leuk.

Razor, Clam, Carpet

Mussel Carpet

Shell Carpet

Nou oke, ik stop met Zeeland.
Voor een poosje dan hè, want in september gaan we weer. Er zal vast weer van alles te zien zijn en te beleven.
Het zal weer anders zijn. Alleen al doordat Anna, Noor en Jet en hun ouders er in dezelfde periode ook zijn.
We zullen hopelijk ook dan weer kunnen genieten van die prachtige Zeeuwse zonsondergangen.
Want sommige dingen veranderen nooit!






11 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke schilderijen. Leuk om met Anna in september op het strand te gaan maken.

Ineke Jonker zei

Mooie foto van de zonsondergang! En die wandkleden had ik ook graag gezien. Zeeland heeft voor ons beide mooie herinneringen hè? Ik ga er ook nooit meer gaan wonen. Gewoon vaak naar zeeland gaan.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Wat fijn om te lezen hoezeer je van deze streek geniet. Dat fietstochtje naar Middelburg doen wij ook af en toe. Prachtige route langs het jaagpad van Vlissingen naar Middelburg. Maar dat van die wandtapijten wist ik ook niet. Bedankt voor de tip!

pourquoi pas ??? zei

Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben, leuk om je verhalen te lezen.

Marlou zei

ha die Bertiebo!

Ja... ambassadeur van Zeeland is ook prima!
Het is dan ook een heerlijke provincie.
Ik mag er ook graag zijn en kom er eigenlijk te weinig.

Wat een schitterende wandkleden... van schelpen!
Echt te gek! Je moet er wel heel veel verzamelen en schoonmaken en dan...opplakken...
Een bere-klus.
Maar mooi!

Dag!
Groetjes van Marlou

.

Pippa's Hus zei

Jij bent echt een Zeeuws meisje! ;-)) Xx Esther

Sjoerd zei

Ik vraag me af hoe ze die mosselen vastmaken voor zo'n tapijt. Ze zien er in ieder geval goed uit.

schrijfselsvanmij zei

Onze volgende korte-vakantie-trip gaat hopelijk naar Zeeland. Wanneer en waarheen: da's nog onbekend :-)

Jeanne zei

Als ambassadeur ben je al geslaagd......

KnutzEls zei

Wat een bijzondere kleden. Echt zeeuws en heel mooi!

Marthy zei

Echt heel mooi, die wandkleden van schelpen. Zou dat graag eens willen zien, dus in het najaar op naar Zeeland.