Totaal aantal pageviews

zaterdag 8 juli 2017

Parool

Grappig vind ik dit zadeldekje. Ik zag het en bedacht dat ik echt dol ben op Het Parool. 
Het leuke van Het Parool vind ik onder andere, dat er ook wel eens iets grappigs in is te lezen. Dat heb ik met de Volkskrant (die ik trouwens tegenwoordig alleen nog op zaterdag lees) nou nooit.
Onder andere dus hè. Het is verder ook een krant met hele goede columnisten. theodor Holman, James Worthy, Guus Luyters...
De krant won dit jaar dan ook twee internationale prijzen: European Newspaper of the year en World's Best Designed Newspaper
De jury's prijzen Het Parool vanwege 'een betoverende vormgeving die nieuwsverhalen verleidelijk maakt om te lezen'. De krant is 'vernieuwend en heeft een smoel en een missie'.
Nou wat die missie is, dat weet ik niet. Ik vind het gewoon een fijne krant. Die ik naast de regionale krant, heel graag lees.

Hoe lang zal het nog duren dat er kranten bestaan. Papieren kranten. Ik denk dat ze gaan verdwijnen. Onze kinderen bijvoorbeeld, lezen geen van drieën nog een papieren krant. Ze lezen wel kranten, maar niet op papier.
Ik zou het heel jammer vinden. Echt heel jammer. Ik kan ontzettend genieten van een verse krant die op me ligt te wachten.
Het Parool zal het lastig vinden om het hoofd boven water te houden denk ik.
Ze geven ons als abonnee drie kaarten waarmee we iemand gratis vier weken Het Parool cadeau kunnen doen. En dat doen ze dan ook weer in stijl.

Het is wel een echte Amsterdamse krant. Dus eh... iemand in de buurt die een abonnementje voor vier weken wil? Mail me en ik stuur je de kaart op. bettievdgriend@hotmail.com

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Leuk idee Bettie. Maar wij zijn verstokte Volkskrant lezers.

Onliemie zei

Tijdens de week lezen wij ze ook niet op papier maar in het weekend valt er een papieren versie in de bus. Die blijf ik toch ook het leukste vinden. Als we ooit met pensioen mogen dan wil ik ook elke ochtend een papieren versie om bij de koffie rustig en zonder tijdsdruk door te nemen. Hopelijk zijn ze er dan nog... Niet dat ik zo jong ben alleen wordt de pensioenleeftijd steeds maar verder weg geschoven. :-)

Kitty zei

Als je er vanaf moet: Ik wil 'm wel hoor! Wij hadden vroeger een abonnement, tot we op een gegeven moment op het NHD overstapten.

schrijfselsvanmij zei

Een papieren versie van het Parool zal vast niet in Duitsland worden bezorgd, anders zou ik wel willen meedoen

Sjoerd zei

Ik heb al jaren geen krant meer gelezen. In dat opzicht ben ik een echte internet junk

Marthy zei

Zodra we weer in Nederland zijn valt de Volkskrant weer in de bus, iedere dag. Wij zijn alletwee verwoede krantenlezers, mijn man spelt hem uit.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Ja, ik kan ook zo genieten van papier. In de vakantie lees ik enkel echte boeken, niet digitaal. Ook wat de krant betreft. De krant is hier NRC (NL) en de Standaard (B). Tijdens het weekend zo nu en dan ook Trouw. Het Parool heb ik nog nooit gelezen... zou dat aan Zeeuws-Vlaanderen liggen? Is Het Parool niet Amsterdams van origine?