Totaal aantal pageviews

maandag 31 juli 2017

Gordon Parks

Op de dag van de courgetteman waren we ook nog even in het Foam, fotomuseum Amsterdam. Daar is momenteel een expositie van werk van Gordon Parks (1912-2006).


Een legendarische fotograaf, zo wordt hij geafficheerd. Maar ik kende hem niet. Nu wel, ik vond zijn werk echt mooi, vooral omdat het ook weer zo'n duidelijk tijdsbeeld is.


Deze foto bijvoorbeeld. Je kunt het je bijna niet meer voorstellen, toch? Maar zo was het.
Of deze:


Gordon Parks was zeer veelzijdig en had een heel groot oeuvre. Ik vond het echt boeiend en interessant.
Meer info: klik

2 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat lijkt me ook wel leuk om te bezoeken, een fotomuseum.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Deze tentoonstelling zou ik ook graag bezoeken. Dank voor de tip Bettie!