Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 oktober 2016

De Stalkster

Mirjam Rotenstreich, de auteur van dit boek,  zag ik een paar keer in een televisieprogramma, waar zij sprak over het verlies van haar zoon Tonio.
De manier waarop zij over zoiets onvoorstelbaars praatte, dwong bij mij respect af. Diep respect.
Ik las het boek Tonio, van haar man A. F. Th. van der Heijden en ik zal de film die net uit is en prachtige kritieken krijgt, ook nog wel gaan zien, denk ik.
Maar dit is iets heel anders. Het is een thrillerachtig boek, zo leest het, maar toch ook weer niet helemaal. Ik vond het bijzonder genoeg om vrij snel en helemaal uit te lezen.

Het verhaal:
Elsemijn is ontroostbaar na het verlies van haar grote liefde Binck. Hij werd vermoord. Later wordt duidelijk dat politieagent Binck de grens niet meer zag tussen de onderwereld en de bovenwereld. Dat feit blijkt ook nog de oorzaak te zijn van de dood van hun ongeboren kind. 
Elsemijn is wanhopig en ze bedenkt een wanhopig plan...

Op het laatst wordt alles over dat plan pas duidelijk en dat zorgde ervoor dat ik bleef lezen. Zelfs al vind ik het verhaal nogal vergezocht. Maar ja, is dat niet altijd het geval in thrillers? Ik bedoel er gebeurt altijd van alles, waar je je niets bij kunt voorstellen, wat je zelf nooit zou kunnen bedenken.
Toch wel een aanrader(tje), maar met enige twijfel vanwege de onwaarschijnlijkheid. 

Geen opmerkingen: