Totaal aantal pageviews

woensdag 12 oktober 2016

Anne Frank: Let me be myself.

Op het NDSM-terrein in Amsterdam-Noord, op de plek van de rommelmarkt, is een gigantische muurschildering  gemaakt van Anne Frank.
Toen we er vorige week toch waren, in Noord, zijn we even gaan kijken, want bijzonder leek het ons wel.

De kunstenaar is een Braziliaanse straatkunstenaar, Eduardo Kobra. Burgemeester van der Laan bezocht Sao Paulo dit jaar, omdat Amsterdam en Sao Paulo een band hebben en zo ontstond het plan.

De kunstenaar  koos Anne, omdat hij 'haar moed en wijsheid inspirerend vindt'. Ook inspirerend voor jongeren.


240 m² groot is het werk en er kwamen 450 spuitbussen verf aan te pas en 35 liter lakverf. Ik vond het prachtig om te zien.
We waren de enige kijkers, het was uitgestorven daar, maar als er in of buiten de IJ-hallen een rommelmarkt is, zullen velen het zien. En misschien even terugdenken aan Anne Frank. Dat zou mooi zijn.


Ps.: De kunstenaar gaat in maart nog een portret maken, van Johan Cruijff, maar ik weet niet waar.
Ps²: Meer werk van Kobra,  vind je bijvoorbeeld  hier: klik
Ps³: Ik houd meer van Kobra dan van Cobra, hihi.

7 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Ha ha. Ik hoor het altijd van jouw dit soort nieuwtjes dus blijf zo goed op de hoogte in mijn stad.... Mooi ik hou van dit soort groot werk ,zou op meer plekken de boel opfleuren vooral in de buiten wijken

Neeltje zei

Prachtig zeg! Anne Frank, een onvergetelijke en inspirerende persoonlijkheid.

Vlimbouter zei

Mooi toch dat Anne Frank mensen blijft inspireren.

Marthy zei

Prachtig gedaan en een mooi idee.

Mirjam zei

Wat een mooi, kleurrijk portret van Anne Frank! Goed om de aandacht op haar en haar verhaal te blijven vestigen!

Ageeth Mooij zei

Wat een blij portret en een prachtige ode <3

In de weer zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.