Totaal aantal pageviews

zondag 28 augustus 2016

El Olivo

Een Spaanse film. Ik geloof niet dat ik ooit een Spaanse film zag. Gelukkig trof ik deze eerste keer meteen een mooie: El Olivo  (De Olijfboom)

Niet een  heel bijzondere film, meer zo eentje die sfeer oproept, met een verhaal dat goed te volgen is.  Een  sterk verhaal:

Het gaat over een Spaanse familie. Zij bezitten veel olijfbomen waaronder eentje van tweeduizend jaar oud. 'Nog door de Romeinen geplant',  zegt de vader van de familie. De boom mag volgens hem niet verkocht worden. Maar ja het is een slechte tijd en het gebeurt toch. 
Vanaf dat moment takelt de vader door verdriet af. Zijn kleindochter Alma die veel van haar grootvader houdt en met hem de liefde voor de boom deelt, ziet het gebeuren. 
Ze komt er achter dat de boom in een luxe bankgebouw in Duitsland staat. Midden in de hal, als een symbool voor kracht en duurzaamheid van de bank. 
Alma, haar oom en haar vriend gaan op zoek en proberen de boom terug te krijgen.

We zaten met zes mensen in het filmhuis, lekker koel op een snikhete middag.
Ik had de indruk dat iedereen het een mooie film vond. En van onszelf weet ik het zeker. 
Feel Good!

2 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

Ik vind het ook fijn om naar zulk soort films te kijken.

Matroos Beek zei

Spreekt mij wel aan.
Ik hou vooral van de films van de Spaanse Pedro Almodóvar.