Totaal aantal pageviews

woensdag 23 december 2015

Hoping for a pyramide

Ik moest echt lachen om deze foto.
Wel een beetje gek, groot plezier om een grafsteen, maar ja.
Het was een foto uit een serie met allemaal bijzondere teksten op grafstenen.
Ik had vroeger een Ripleyboekje (Ripley, believe it or not) met zulke teksten.
Ik herinner me 'I told you I was ill'. Van een man natuurlijk.

Piramides hebben mij ook altijd gefascineerd. Altijd. Egypte was ook een van mijn eerste verre reisdoelen.
En wat was het prachtig, daar. Vorige week was er enige opwinding in de archeologische wereld omdat het graf van Nefertiti gevonden zou zijn. Achter het graf van Toetanchamon en waarschijnlijk ongeschonden. Daarna heb ik er helemaal niets meer over gehoord of gelezen. Zou het een teleurstelling zijn geworden?

7 opmerkingen:

Vlimbouter zei

Eigenlijk wel een goed idee om iets humoristisch op je grafsteen te laten zetten. Iedereen komt dan na je dood bij je langs met een glimlach.

Jolande zei

Daar moest ik ook om lachen.
Ik ben ook altijd al gek op piramides geweest en mag jij raden wat onze eerste verre (huwelijks-)reis was :-)

Katrien zei

Mee eens, humor op een grafsteen zal menigeen doen glimlachen. Wie durft?

Katrien zei

Mee eens, humor op een grafsteen zal menigeen doen glimlachen. Wie durft?

Marthy zei

Hè, wat jammer nou dat ik heb besloten om me te laten cremeren. Anders had ik ook wat grappigs kunnen verzinnen voor mijn grafsteen, dat idee staat me wel aan.

Mirjam zei

Over grappige teksten op grafstenen gesproken. Wij waren twee jaar geleden in Roemenië op vakantie en daar kwamen we op een begraafplaats waar alle graven voorzien waren van bijzonder kleurige grafstenen (waarschijnlijk van hout) met daarop allerlei annekdotes genoteerd, grapjes om en over de overledene, neergeschreven door een vriend of familielid. In ieder geval bedoeld om te lachen om de overledene.
Tussen alle graven bloeiden vele bloemen, het was echt een vrolijke bende daar. Heel bijzonder.
Maar verder dan daar heb ik nog nooit een grappige tekst op een grafsteen gezien. Ik vind het eigenlijk best wel heel mooi...
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Villa Zeezicht zei

Hilarisch, wat een humor, heerlijk! Ik geloof dat je vooral in Engeland nog bijzondere teksten tegen kan komen, daar zit dat nog wat meer in de cultuur ;o)