Totaal aantal pageviews

maandag 21 mei 2018

Zo treurig...

Vanmorgen had ik geen tijd om naar de kleine meerkoetjes te gaan. Odin logeerde nog bij ons en er moest gekleid worden en geverfd en gefietst. En daarna gingen we hem naar zijn huis brengen.
Dus vanavond ging ik pas even kijken en dit is wat ik zag:

Een leeg nest! Oh nee hè.
Er zwommen twee meerkoeten in de sloot en er waren twee eenden aan het snuffelen. Maar nergens waren de kleine koetjes te vinden.
Ik zag een reiger zitten op de brug en er waren een heleboel meeuwen in de buurt. Gevreesd moet worden...
Ik ben er gewoon een beetje beroerd van.

16 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

O, wat is de natuur toch wreed!

Onliemie zei

Misschien waren ze gewoon even op uitstap? Dat hoop ik van harte. Ga je toch nog eens kijken morgen?

Ferrara zei

Misschien is het gezin Meerkoet naar veiliger oorden vertrokken.

Ferrara zei

Ik heb nog even gekeken op de site van de vogelbescherming en daar valt te lezen dat jonge meerkoeten het nest meteen verlaten. Waarschijnlijk dobbert het gezin dus ergens rond, terwijl pa en moe goed voor het kroost zorgen.

Sjoerd zei

Dat klinkt in ieder geval niet lekker...

KnutzEls zei

Ach wat triest....

izerina zei

Jammer,dat je het niet zeker weet

Kitty zei

Mijn eerste gedachte was wat oneerlijk... maar wie weet...
Dat er wel twee meerkoetjes rondzwommen lijkt me toch geen goed teken.

schrijfselsvanmij zei

Ik hoop dat wat Ferrara schrijft zo is ....

Pippa's Hus zei

Ach, wat sneu! Wat is de natuur soms wreed he? XX Esther

Bertiebo zei

Ik hou nog even hoop Gerrard maar ik verwacht niks meer. In dat andere nest dat ik later ontdekte, bleven de jongen zeker een week bij hun moeder. Wel snel even zwemmen, maar dan gauw weer terug in het nest

Bertiebo zei

Gerrard is Ferrara

Els04 zei

my god!

Alet Venhuizen zei

Oh dat is zielig ......

Bernardine zei

Ben speciaal nog even terug geswiped om de reacties te lezen ;)
Wat fijn dat Ferrara gelijk had!

lien zei

He wat verdrietig! Hier was een man in het park die alle eieren uit een ganzennest heeft kapot getrapt. Omstanders zagen het gebeuren, er staan foto's van op Facebook. te erg gewoon hoe je dit kunt doen!