Totaal aantal pageviews

zaterdag 13 januari 2018

Arlidge

Oh wat was dat een gelukkie.
Ik had deze twee delen uit de serie van M.J.Arlidge gereserveerd in de bieb  en ik kreeg ze bijna tegelijk. Er zat slechts een dag tussen.
Dat was vooral heel prettig omdat het Naar bed naar bed deel, (5) eindigt met een echte cliffhanger. Ik zou de pest in gehad hebben als ik niet onmiddellijk verder had kunnen lezen in deel zes.
Ik vertelde al eerder dat je deze serie echt het best in de juiste volgorde kan lezen en daar ben ik nu nog veel meer van overtuigd.

Deel 5:
In een nachtclub, een martelclub, een club waar het om pijn en domineren gaat,  wordt een dode man gevonden. Die dode man  is Jake, een vriend van inspecteur Helen Grace.  Hij was niet alleen haar vriend, maar ook haar sm-meester. In haar vrije tijd liet ze zich door hem slaan, om zo haar verleden te verwerken. Maar dat weet niemand. Het zal natuurlijk heel vreemd overkomen voor een politie-inspecteur. Helen vreest dat het bekend gaat worden, maar ze wil toch perse de moordenaar van Jake te pakken krijgen. Moet ze vertellen over haar geheime vrijetijdsbesteding? Er vallen nog meer slachtoffers en het superspannende slot zorgt er voor dat je echt niet kan wachten op het volgende deel.

Deel 6:
Helen zit nu zelf, onschuldig, in de gevangenis en het is dat haar collega en vriendin Charlie niet gelooft dat ze schuldig is, want anders zag het er beroerd uit. Haar baas en andere collega's vertrouwen haar niet. Ook in de gevangenis wordt gemoord en Helen loopt zelf ook gevaar. Ze moet bewijzen dat ze onschuldig is. Ze moet overleven én ze moet de moordenaar vinden.

Dit deel eindigt gelukkig niet met een cliffhanger. Vooral gelukkig omdat deel 7 er nog niet is. Als ik het goed heb gezien, komt dat deel dit voorjaar uit.
Pff het was allemaal weer heel wat. Best gruwelijk zoals alle Arlidgeboeken. Maar ook spannend en verslavend. Als je er tegen kan... zeker lezen!!!!!!



8 opmerkingen:

izerina zei

Door jou ben ik ook deze boeken gaan lezen. Nu deel 4.De volgende zal ik moeten reserveren. Inderdaad heel spannend.

Het lieve leven... zei

ik ga ze eens noteren..leuk!

Happy Earl Grey zei

Op zich maak jij het ook spannend, ik moet deze serie wel gaan lezen. Bedankt voor de tip. Groetjes El

Sjoerd zei

Ik zal het eens aan mijn vrouw doorgeven... Die houdt van dit genre.

schrijfselsvanmij zei

Ben net begonnen in deel 4.

Mrs. T. zei

Ik moet ze toch maar 'ns gaan lezen denk ik.

mirjam kakelbont zei

Ik heb net deel 1 gereserveerd in de bieb!
Veel leesplezier.

Pippa's Hus zei

Ik wil ze ook lezen! Straks heb ik tijd genoeg! XX Esther