Totaal aantal pageviews

donderdag 30 november 2017

C'est la vie

Ha, een nieuwe film van de makers van o.a. Intouchables, dat moet wel een leuke film zijn, dacht ik.  En dat was het ook.
Niet superdesuper leuk,. maar leuk genoeg.
Wel werd duidelijk dat het moeilijk is om zo'n film als Intouchables te overtreffen.
Ondoenlijk eigenlijk. Ik had liever niet geweten dat de film van die makers is, want dat schept verwachtingen die niet helemaal worden vervuld.
Maar dat maakt niet uit, hoor. Ik heb echt zitten lachen, en de hoofdpersoon, Max, die was echt supergrappig en lief.
Die Max is de eigenaar van een catering bedrijf en dat is hij al heel lang. Zo lang dat hij (zonder dat zijn personeel het weet) bezig is met de verkoop van het bedrijf.
Pierre en Helena ondertussen,  gaan trouwen en willen een groot feest geven in een heel oud kasteel. Max en zijn team gaan het allemaal regelen. Het eten, de fotograaf, de bloemen, alles.
Tja en dan kan je er natuurlijk op wachten: er gaat van alles mis. Het wordt heel moeilijk en Pierre blijkt een veeleisende, vervelende bruidegom te zijn. Tussendoor zien we ook nog wat van de relaties van het personeel.
Op het eind komt er ook nog een inspecteur kijken en omdat alles niet helemaal is gegaan, zoals het hoort, en er een grote boete dreigt, is dat nog even spannend.
Maar... en dat is wel eens lekker, vind ik, alles loopt goed af.
Dus als je zin hebt in pretentieloos amusement mét een geweldige hoofdrolspeler, dan is dit je film.
Al met al toch een aanrader en dus is hier de trailer.

6 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

Ziet er uit als een leuke film.
En ik denk dat (vooral) ik me maar even heel hard moet gaan schamen:
want ik heb de film "Intouchables" niet eens gezien...........

Vlimbouter zei

Ziet er inderdaad van een ander kaliber uit dan les intouchables. Maar ik hou wel van een ongecompliceerd leutig Frans filmpje.

Happy Earl Grey zei

Intouchables kan niet worden overtroffen, dat is een punt. Maar deze film staat ook op mijn lijstje en ga ik zeker zien. Groet El

Sjoerd zei

Ach, gewoon een fijne filmavond is ook leuk...

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Ik zag al stukjes van deze film, maar ze spraken mij niet echt aan.

Marthy zei

Gereserveerd voor januari. Bedankt.