Totaal aantal pageviews

zondag 1 oktober 2017

Maudie

We zagen de film 'Maudie'. Een film met Ethan Hawke (bekend uit Boyhood) en Sally Hawkins (bekend uit Blue Jasmine). Twee goeie films waren dat.
En nu zullen deze spelers  nog bekender worden door deze film.
Een prachtfilm.

Het verhaal:
Maud heeft reumatoide artritis. Heel heftig. Maar ze wil zich losmaken van haar familie. Daarom neemt ze een baan bij een visboer. Als huishoudster.
Die visboer, Everett Lewis is een stugge man, die alleen woont, daar in Nova Scotia.
Maar Maud wint zijn vertrouwen en dat wordt een bijzonder huwelijk.

Klinkt een beetje als een draak hè, een echte draak.
Maar dat was het toch niet.
Er werd zo goed gespeeld, dat om te beginnen.
Ik ontdekte wel sentiment, maar geen vals sentiment. Mooi!

En nu vergeet ik nog helemaal te vertellen dat het echt gebeurd is en dat Maudie heel erg beroemd is geworden door haar kunst.
Naïeve kunst, volkskunst? Ik heb een hekel aan beide termen, want hoezo naïef en hoezo volks?
Maar als ik het zo opschrijf weet iedereen wél wat ik bedoel.
Maudie werd er beroemd mee, al bleef ze tijdens haar leven (1903-1970) arm. 


Hier is de trailer.  Die laat ik alleen zien als ik de film echt goed vond.
Nou, bij dezen dus:




10 opmerkingen:

KnutzEls zei

Die komt dus op mijn lijstje!

Sjoerd zei

De trailer maakt me echt nieuwsgierig...

Anoniem zei

Had er al een recensie al over gelezen, nu nog een dus.
Wel een beetje een bouquetreeks thema;-)

Wieneke zei

Ik heb meteen gekeken of hij al geprogrammeerd staat in de bioscopen in Drachten en Assen, maar nee..... nog niet. Ik hou het wel in de gaten in ieder geval.

Bertiebo zei

Ik ben altijd verre gebleven van de Bouquetreeks, maar denkend aan wat ik daar óver heb gelezen, is deze film zeer zeker geen Bouquet. Dat probeerde ik juist duidelijk te maken.

Marthy zei

Lijkt me heel mooi dus alhoewel ik nog in Frankrijk zit heb ik hem alvast geboekt bij mijn filmhuis.

Mrs. T. zei

Bedankt voor de tip.Lijkt me een geweldige film.

Happy Earl Grey zei

Ik had de trailer al gezien en ga hm zeker zien. Het lijkt mij echt een mooie film.
Groetjes El

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

ja!
Ik heb 'm gisteren aan het eind van de midag gezien, samen met Henry.
We waren allebei geroerd.
Aan het eind had ik tranen in de ogen en een brok in m'n keel.
Wat hebben die twee fantastisch gespeeld.
En wat ziet de film er schitterend uit...

Aanrader!

groetjes van Marlou

.

Els04 zei

oh, ik las er al iets over! zin in!