Totaal aantal pageviews

donderdag 2 maart 2017

Weer post

En weer kwam er leuke post. Deze keer van Angela en van Mieke.
De Roodkapjekaart is van Angela, van Angie's Spectrum.
De kaart kwam me zo bekend voor, maar ik heb echt goed gezocht en vond hem toch niet in de verzameling. Het is ook al nummer 114, dus ik weet ze niet allemaal meteen meer.
Maar wat leuk toch weer hè. Dankjewel Angela, voor deze blije post.

De tweede kaart kwam van Mieke, van Mieke quilt en heeft helemaal niks met Roodkapje te maken. Wél met onze bijna vierjarige Anna die deze week voor het eerst naar school ging.
'Als je goed kijkt, zie je op deze kaart een oma die haar kleindochter naar school laat gaan. Deze kaart is bedoeld als steuntje in de rug'.
Dat is toch ook superlief bedacht en zo creatief. Dankjewel, Mieke.

Ps. Anna is op het moment dat ik dit schrijf twee keer geweest (alleen 's ochtends) en ze vond het fantastisch.
Ook haar ouders zijn heel erg tevreden. Die constateerden dat de juf de kinderen 'ziet'
Gisteren had Anna tegen de juf gezegd dat ze heus wel wat harder zou gaan praten, als ze het niet meer zo spannend vond.
Maar Anna wil er zelf niet over vertellen aan de telefoon.
Vandaag is onze oppasdag en ga ik haar straks uit school halen. Kan ik het met eigen ogen zien.

9 opmerkingen:

miekequilt zei

Verl plezier straks. Is er een gekleurd strookje van de kaart afgegaan? Er zaten er nl twee op. Een grote ( de oma) en een kleinere die Anna voorstelt.

Bertiebo zei

Nee dat kleine strookje was er niet. Heb nog even in de envelop gekeken, maar daar zat ook niks in. Maar ik zie een oma die haar kleinkind ziet gaan!

miekequilt zei

O, het zat al een beetje los, misschien is het zo nog meer symbolisch !!

Marjan zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marjan zei

Even een nieuwe reactie; hopelijk zonder de typefouten van daarnet...
Wat een mooie kaarten en helemaal mooi met de symbolische uitleg over het kleine stukje papier dat niet in de envelop zat :-)
Gezellig dat je vanmiddag lekker kunt bijkletsen met de kleine 'scholiere'.
Fijne middag gewenst!
Groetjes weer

Ageeth Mooij zei

Een fantastische opmerking van Anna over het harder gaan praten <3
De kaarten vind ik ook erg mooi.

Mijn Kleurenpalet zei

Graag gedaan Bertiebo.
En prachtig zo'n opmerking van jouw kleindochter. :-)

Ferrara zei

Je schrijft die leuke uitspraken van je kleindochter wel op, toch? Jaren later heb je daar samen veel plezier om.
Wij gebruiken nooit meer het woord paneermeel, dat zijn krokettenkorrels.

Marthy zei

Fijn om zulke kaarten te krijgen. En Anna kijkt even de kat uit de boom, lijkt me. Verstandige meid.