Totaal aantal pageviews

maandag 8 augustus 2016

De pop van Noor en Jet

Ja een boekje met deze titel... Dat kan ik natuurlijk niet laten liggen.
Ik kocht het voor de echte Noor en Jet, dat snap je.
De dames zijn er nog niet aan toe (het is voor beginnende lezers, AVI 3), maar later vinden ze het vast leuk.
Het gaat niet over zusjes trouwens,  maar over Noor die haar pop meeneemt naar school.
De pop mag de klas nog niet in van haar juf, die moet nog even in de tas op de kapstok blijven. Er moet eerst gewerkt worden.
In de andere klas zit Jet, die pakt Noors pop van de kapstok omdat ze denkt dat het haar pop is. Zomaar een simpel verhaaltje.Maar leuk.
Ik verzamel ook boekjes over tweelingen voor de tweeling.
Anna heeft ook titels waar haar naam in voorkomt.
En Odin heeft er een.
Ik gok dat dat het voor Odin geen grote verzameling gaat worden.

8 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat leuk dat je dit boek zag. En een leuk idee om deze boeken te sparen. Ga ik ook eens op letten bij de kringloop. Hoewel onze kleinkinderen geen heel aparte namen hebben kan ik me bijna niet voorstellen dat ik er boeken over kan vinden. Maar wie weet.

Willy zei

Dat is leuk zulke boekjes en helemaal met de twee namen. Ik verzamelde ook boekjes met de kindernamen.

Ineke Jonker zei

He Bettie,nog gefeliciteerd met je 65ste verjaardag, blijft een bijzonder getal.
Ik koop altijd boekjes voor kinderen als ik ze zie met hun naam er op.
Gelukkig heb ik er voor mijn kinderen ook 1. Jaro de luchtdanser, en Kaj zoekt een appel. Want het zijn wat minder voorkomende namen in oude boekjes...

Jolande zei

Ik kan me helemaal voorstellen dat je dat boekje niet kon laten liggen.
Wat grappig dat beide namen in de titel staan.
Ik kocht jaren geleden een boekje over adoptie met de titel Yasmin voor onze Jasmine en dat vond ik toen ook een geweldige vondst.

Pippa's Hus zei

Wat een fantastische vondst! OOk nog beide namen dat is wel heel bijzonder.
XX Esther

Mirjam zei

Dat zal elk kind leuk vinden, een boek, of meerderen, met zijn of haar naam in de hoofdrol.
Zelfs heel grote kinderen vinden dat nog leuk lijkt me...
De tekening op de omslag is ook heel erg leuk!
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

Vlimbouter zei

Leuk zo'n speciale vondst! Boekjes verzamelen met de namen van je kleinkinderen, wat een goed idee!

Inge zei

Leuk om boekjes met de namen van je kleinkinderen te verzamelen. Moet ik onthouden, voor later :-)