Totaal aantal pageviews

maandag 4 april 2016

Droom

Soms droom ik zo levensecht dat ik, als ik er meteen na het wakker worden aan zou beginnen, een boek zou kunnen schrijven. Of nou ja, een kort verhaal. Compleet met illustraties, want die zie ik ook voor me in mijn droom. Beetje jammer dat ik niet kan tekenen.

Vannacht droomde ik dat ik op een onbekend terrein was. Er stonden stenen en kranen aan de rand van een flinke zandvlakte. Er werd dus gegraven en gebouwd, maar ik zag geen mensen. 
Aan de rand van die zandvlakte was een soort koffietentje, ook zonder mensen. 
En een eindje daartegenover was een soort Lunaparkachtig iets. Ook met een achtbaan die over de kop ging.
Verder niks, geen winkels geen andere attracties, alleen leegte op die vlakte. Surrealistisch!
Mijn man ging koffie drinken en ik besloot om in dat achtbaan ding te gaan. 'Je bent gek', zei mijn man,  'maar je moet het zelf weten, laat je tas maar hier'!
En ik ging.  Met afgepast geld in mijn hand. En dat terwijl ik zoiets absoluut niet durf, nooit.
Ik moest eerst nog over een enge wiebelbrug, zoeen met touwen aan weerskanten. Voor mij liep een Surinaams gezin met drie schattige dochters die erg van wiebelen hielden. Vlechtjes hadden ze.
Ik haalde het en kocht een kaartje. Dat liet ik vallen en moest terug over die brug om het te gaan zoeken in het zand. Heel raar dat ik het vond.
Weer over die brug. 'Kom maar' zei een van die meisjes. 'Ik wacht wel op je'. Ze wiebelde niet meer zo erg.
Toen die achtbaan. Ik deed het! Echt ik deed het.
Met mijn ogen dicht, maar ik deed het.

Tussendoor ben ik ook nog wakker geweest en heb ik gekeken hoe laat het was. Half vijf. En daarna ging het gewoon verder.
Nou, wat zal dit nou weer te betekenen hebben?
(ik kan natuurlijk wel een paar dingen bedenken, maar dat doe ik niet)

12 opmerkingen:

gewoonhannah zei

Wat fijn dat je je droom opschrijft! Ik ben gek op dromen. Deed ooit een opleiding om ze te leren begrijpen. En wat ik daar vooral in leerde is dat niemand anders jouw droom kan uitleggen. Waarschijnlijk vermoedt je zelf wel wat ie betekent. En toch, ook al kan je niet tekenen, kan het helpen om de droom te tekenen. Niemand hoeft het te zien, alleen jij;-)
Groet Hannah

Kitty zei

Wat bijzonder dat je dat allemaal nog weet. Meestal is het in een zucht verdwenen.
Je ziet wel eens van die mooie quotes langskomen op FB en dergelijke, deze lijkt me wel iets voor jou: 'Live your dream!'. Of toch maar niet... ;)

Jolande zei

Ik droom ook altijd zulke ingewikkelde dromen en als ik dan wakker word moet ik altijd erg veel moeite doen om me te realiseren dat het maar een droom was.

Bertiebo zei

Nou deze maar niet hoor!

Mirjam zei

Dat betekent natuurlijk dat je je eigen achtbaan in je achtertuin gaat bouwen en dan aan de bezoekers lekkere kopjes koffie gaat verkopen. En ze mogen ook in de zandbak spelen...
Ik denk wel eens dat ik niet droom, maar het schijnt dat iedereen droomt, dan moet ik concluderen dat ik direct na het wakker worden vergeten ben waarover ik droomde... Pppffffttt.
Fijne dag,
liefs,
Mirjam

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bertiebo zei

Nou deze maar niet hoor!

Anoniem zei

Het is lente Bertie je wil iets wat bijna onmogelijk lijkt
maar je gaat het doen omdat de lente in je bloed zit(glimlach)
Dit stukje schrijven sluit precies aan bij de mijne hoe is het mogelijk?

Marthy zei

Leuk dat het nog weet en zo goed kan beschrijven. Ik droom ook heel veel en vaak weet ik het ook nog. Ik heb zelfs terugkerende dromen en terwijl ik daarmee in mijn slaap bezig ben weet ik dat ik droom. Vreemd.

vervlogen dagen zei

Mijn moeder stond van de week pannenkoeken voor Obama te bakken. In haar droom. Dus zo raar is jouw droom niet. Wel een mooi verhaal.

vervlogen dagen zei

Mijn moeder stond van de week pannenkoeken voor Obama te bakken. In haar droom. Dus zo raar is jouw droom niet. Wel een mooi verhaal.

Els04 zei

Boeiend he!