Totaal aantal pageviews

donderdag 15 oktober 2015

Stroop (2)

Toen ik nog echt werkte, had ik een collega die samen met weer een andere collega een detectivebureau had.Ze noemden zichzelf M1 & M2.
Verrassend hè, een detectivebureau op een basisschool.
Ik heb zelf ook nog deel uitgemaakt van dat bureau. Als ondergeschikte natuurlijk hè, dat spreekt.
M1 & M2 hadden de leiding.
Onterecht hoor, want tenslotte heb ik hoogstpersoonlijk ontdekt wie er achter Trude zat. Een pittige klus was dat. Details kan ik hier niet geven.
M1 & M2 hebben, voor zover ik weet, nooit enig probleem opgelost, zeker niet dat van de spoorloos verdwenen rekenboeken. Cold Case inmiddels.
M1 is gelijk met mij met pensioen gegaan, maar zij is nog altijd een voortvarend typje.
Dus toen zij vorige week hier (klik) las over de veranderde kleur van de strooppotten, kwam ze in actie.
Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, nietwaar? En trouwens het ging om de Zeeuwsche Boerin en M1 is een Zeeuwse. Handen af van de Zeeuwsche Boerin.
Haar vraag aan de 'strooporganisatie':
Klopt het dat de oranje kleur in de loop van de tijd veranderd is, van fel naar wat fletser oranje en zo ja waarom is dat gebeurd? Dank u!
 En het antwoord:
Wij hebben uw vraag in goede orde ontvangen.
Door de jaren heen zijn door wisselingen van leveranciers van het verpakkingsmateriaal verschillende nuances geweest in de kleur oranje.
Op het moment dat we een kunststof beker zijn gaan ontwikkelen vonden we het ook heel belangrijk om de kleuren,  volgens de officiële kleuren(PMS), aan te houden.  Wellicht dat u nu misschien verwacht dat we over gestapt zijn naar een andere kleur oranje maar eigenlijk zijn we terug gegaan naar de officiële kleuren van de Zeeuwsche Boerin.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
met vriendelijke groet,
Suiker Unie

Nou kijk, zo loste M1, buiten dienst, toch een probleem op. De moraal: je kan wel gaan lopen klagen, maar je kan ook even informeren hoe het zit. Voorkomt frustratie en ergernis!
En nu even zonder gekkigheid: ik vind het echt mooi dat een groot bedrijf als de Suiker Unie, gewoon in gaat op zo'n vraag.

6 opmerkingen:

Wieneke zei

Ik heb begin zeventiger jaren als secretaresse gewerkt op het hoofdkantoor van de Suiker Unie in Rotterdam. Toen het hoofdkantoor verplaatst werd naar Breda ben ik vertrokken naar een andere baan, want dat was me te ver weg.
Er was toen een speciale afdeling voor dit soort dingen. Als iemand een ongerechtigheid in de suiker had aangetroffen stuurden wij een verzilverde suikerschep met een excuusbrief én tien pakken kristalsuiker naar de klagert. Klachten werden daar altijd erg goed onderzocht en ook allerlei vragen werden serieus beantwoord. Er waren goed bezochte zeer interessante rondleidingen op de fabrieken in campagnetijd.

Els04 zei

ik ook!

Marthy zei

Maar ja, Bettie, daar heb jij je mooie diepe kleur niet mee terug.

janusje zei

Wat een mooie blogpost! Ik voel de geheimzinnige sfeer van het occasioneel detectivebureau.

Livina Fluweeltje zei

Haha, mooi verhaal. Ik ga nu zeker een pot kopen :-).

M 1 zei

Hier M 1 (of M 2). M 3 slaat de spijker op de kop: Prachtig dat "De Zeeuwse boerin" reageert. Dat vraagt weer om een reactie mijnerzijds in de vorm van een e-mailtje waarbij ik de nodige stroop zal smeren: de verzilverde suikerschep van Wieneke lonkt...