Totaal aantal pageviews

woensdag 12 augustus 2015

Cameraatje - Kameraadje


Zonder fototoestel zou ik echt zeer onthand zijn. Misschien wel een beetje ongelukkig.
Ik denk dat het idee van dat kleine cameraatje bij de hand (kameraadje zou ook kunnen in mijn geval) er voor zorgt dat ik beter kijk. En me verbaas!!!
Natuurlijk vind ik het leuk om achteraf de foto's terug te kijken en soms te gebruiken voor dit blog.
Deze foto bijvoorbeeld.
Het idee dat iemand zich ontzettend ergert, dan besluit een (ongetwijfeld) duur bord te laten maken en dat dan niemand in zo'n winkel zegt dat deze tekst eigenlijk niet kan. Ja, dat verbaast me zeer.
Tja, er is nog wel wat te doen wat taal en spelling betreft in Nederland. Ik kan ook erg genieten van de taalkronkels van Het Genootschap Onze Taal. (Op Facebook, op vrijdag) Klik
Daarnet zag ik trouwens ook nog iets grappigs.
Op een verkoopsite, zoiets als Marktplaats, maar dan voor mijn woonplaats, bood iemand een chef longen aan.
Huh? Een chef longen? Pas toen ik het plaatje zag begreep ik wat bedoeld werd. Snappen jullie het meteen?
Overigens niet zo zeer een taalfout, meer een foute correctie.

Maar ik had het over mijn (in de broekzak passend) cameraatje. Zelfs op het strand heb ik mijn kameraadje mee. Getuige deze foto:


Sneu hè. Zo'n superlieve knuffel. Ik heb hem gered van het opkomende water, dat wel. Maar of hij bij z'n kleine eigenaar terug is gekomen? Ik betwijfel het.

9 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Chef Longen, hihi een luxe bankje misschien??? ;-))
XX Esther

Anoniem zei

Ha ha dat word adopteren ..... Maar taal is leuk ben er zelf ook niet reuze sterk in maar ik ga ermaar vanuit dat men mij begrijpt anders hoor ik het wel ......en dat bord iedereen begrijpt het wel meteen .

Els04 zei

Fijn om te zien wat niet iedereen ziet!

Ingrid Orens zei

Die chef longen doet mij toch wel heel hard nadenken... Zoals wij zeggen in België, mijne frank valt niet meteen...
Wordt er misschien een chaise longue bedoeld ?

Thérèse zei

Nee, ik weet ook niet, wat die chef longen moet betekenen. En ach arme mensen van dat bord, hoewel wij er wel om kunnen lachen natuurlijk.

Bertiebo zei

Het was inderdaad een chaise longue die bedoeld werd. Slim hoor, Esther en Ingrid!

Jeanne zei

Ik heb mijn kleine cameraatje ook altijd bij me. Ik denk er wel eens over om een wat betere camera te kopen, maar als ik er hetzelfde plezier van wil krijgen wat ik van mijn kleintje nu heb, moet hij in mijn zak passen. Ik heb dus nog steeds geen ander toestel.

Onliemie zei

Haha knap van onze Belgische! Ik wist het echt niet maar nu is het overduidelijk!
Jammer van het knuffeltje...weer een verdrietig kindje dat niet kan slapen!

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Een mooie blik op de wereld heb je :)