Totaal aantal pageviews

dinsdag 28 juli 2015

Jeroen Dijsselbloem

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je aan een bepaald iemand vaak denkt?
Iemand die je niet in het echt kent, bedoel ik.
Ik wel, ik dacht de laatste tijd vaak aan Jeroen Dijsselbloem.



Streng kijkt Jeroen hier. Een beetje boos misschien. Of is het vastberaden?
Gelukkig draagt hij er een rode stropdas bij, want hij is natuurlijk wel lid van de PvdA.
Maar wat een leven heeft zo'n man. Vol met spanningen, de laatste tijd natuurlijk vooral door Griekenland.
Daarbij wilde hij ook nog herkozen worden als voorzitter van de Eurogroep. Wat trouwens gelukt is.
Al die mensen die iets van hem willen of moeten. Zijn partij en zijn ministerschap. Hij zal ook wel moeten sporten en uit eten moeten. Zich bezig houden met zijn vrouw en kinderen en en en...
Drukdrukdruk is denk ik op hem van toepassing
Ik kan me daar echt over verwonderen en ik heb er ook respect voor. Want interessant is zijn leven natuurlijk wel, maar ik word al moe als ik er alleen nog maar aan denk. Hij moet ook alles maar snappen en overzien. Daar zal hij natuurlijk hulp bij hebben. Maar dan nog.
Ik hoop van harte dat Jeroen Dijsselbloem een heerlijke vakantie heeft. Echt.

Ps. De foto stond vorige week in de Volkskrant (EPA, Reuters)

2 opmerkingen:

Wieneke zei

Dit is vast iemand, die van nature een hoop energie heeft en daar kennelijk efficiënt mee omgaat. Alles valt of staat met de professionals, die hem daarbij helpen. En ALS er een mevrouw Dijsselbloem is, zal ze zeker haar steentje bijdragen. Het is de kunst om goede assistenten te zoeken, die ervoor zorgen dat je je alleen met de belangrijke hoofdzaken hoeft te bemoeien.

Marthy zei

Voor mij is dit iemand die me ook altijd opvalt. Is het zijn uitstraling, zijn functie, het feit dat hij veel in het nieuws is? Ik weet het niet precies te benoemen.