Totaal aantal pageviews

dinsdag 24 maart 2015

Gouda

Ja, we gaan natuulijk niet alleen voor een musical naar Gouda. Die musical begon pas om drie uur. Dus kwamen we vroeg genoeg om wat van Gouda te zien. Een leuke stad vind ik . Met een prachtig stadhuis en een aardig museum. We hebben alles dat Gouda beroemd maakte gezien. (Alleen krakeel ging aan ons voorbij.) Een kaarsenwinkel, heel veel kaaskramen op de markt (al vertelde een koopman me dat Goudse kaas net zo goed uit Noordholland kan komen), stroopwafels en pijpenstelen. In het museum hoor, het regende niet.  En plateel (keramiek). Kijk maar:



Het stadhuis van Gouda vind ik heel mooi. En zo oud. Af en toe besef ik ineens hoe bijzonder het is dat wij hier in Nederland nog zoveel oude dingen hebben.


En dan Erasmus. Die is in Gouda school gegaan (hij was een zoon van een Goudse priester en diens huishoudster) en dus is er veel Erasmus in Gouda.

En dan dus het Museum Gouda. Laat daar nou precies een tentoonstelling zijn die ik leuk vind.


Maar daarover een andere keer!
Oh ja en dit zagen we ook in Gouda. Cafetaria Hoopje. Vond het niet echt smakelijk staan. Maar misschien hebben ze de beste patat van de wereld. Dat kan best!

2 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Wat is krakeel eigenlijk ??
En cafetaria Hoopje - hihi, zo zou ik mijn zaak nou ook niet noemen ;-))

Bertiebo zei

Krakeel betekent ruzie.