Totaal aantal pageviews

maandag 15 december 2014

Wat ik ook nog even wil zeggen...

is dit...
Ik hoor net dat het woord 'OUDJES' is gekozen als woord dat zo snel mogelijk moet verdwijnen.
Oh wat ben ik het daar hartgrondig mee eens!
Zo denigrerend, oudjes. Echt verschrikkelijk en dat vonden dus meer mensen.
Wat er dan voor in de plaats moest komen? wilde de interviewster weten. 'Bejaarden of ouderen', luidde het antwoord van de vrouw die deze 'verkiezing' had georganiseerd.
Hm, bejaarden keur ik ook af, al is het niet zo erg als oudjes.
Maar met ouderen is in mijn ogen niets mis! 
Dus let op: OUDJES MAG NIET MEER.!!!

10 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Vind dat wel een leuk rubriekje van jouw " met wat ik nog even wilde zeggen " hier moet ik dan ook weer vreselijk om lachen ,maar erg goed hoor blijf scherp van jouw

Mirjam zei

Ik wist niet eens van deze verkiezing af maar ik kan me er helemaal in vinden hoor, 'oudjes' vind ik een denigrerend woord... bah...
Ouderen mag zeker, want ze zijn dan ook ouder...
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Ingrid Orens zei

Hihi ik heb ook weer gelachen - ik vind dit rubriekje net zoals Marloes zooo leuk :-) !
Maar ik geef je gelijk - oudjes klinkt niet leuk. Wordt bij ons in België ook eigenlijk niet echt gebruikt, bij ons zijn het ouderen of gepensioneerden...

Onliemie zei

Ingrid? Gepensioneerden? Tot nu toe waren dat hippe vijftigers ;)
Binnenkort zijn de gepensioneerden "oudjes"!
Voor mij is er een verschil tussen ouderen... (ik dus?) en oudjes... oudjes zijn zo van die schattige schuifelende dametjes en heren... Ik vind er helemaal niks mis aan... mij mag je later zo noemen...tenminste ik hoop dat dat later voor mij is weggelegd! ... Sorry hoor... tja ik vind aan zwarte Piet ook niks mis...dus 't zal wel aan mij liggen! :-)

Bertiebo zei

hahaha onlie mie. Ik zal jou (in het diepste geheim natuurlijk) over heel veel jaren als oudje betitelen. Maar verder niemand.
Over Zwarte Piet zijn we het wel eens trouwens hoor, ik vond en vind daar niks mis mee!

Happy Earl Grey zei

Mee eens, maar ik vind "vrouwtje" ook heel erg. Het gaat er eigenlijk om dat "tje" bij volwassenen echt niet kan.
groetjes

Bertiebo zei

Ja vrouwtje kan ook niet. En zo mogelijk nog erger: de vrouwtjes
M'n

Onliemie zei

En liefje??? Kan liefje nog bij de volwassenen volgens Nederland?
Volgens België nog wel! ;-) En Bertiebo(otje) ik hoop van harte dat jij ooit oudje tegen me mag zeggen... zelfs luidop! Als ik maar zo'n schattig schuifelend dametje mag worden! :-)

Bertiebo zei

Ja hoor, liefje mag!

Katrien zei

Ooit thuiszorg verleend aan een echtpaar, als de vrouw het over haar man had zei ze; 'mijn pikkie'.
Dat vond ik als negentien jarige heel raar!!