Totaal aantal pageviews

donderdag 23 oktober 2014

Donderdag: Kringloop

Vorige week berichtte mijn collega Mien hier over haar verzameling kabouters. Klik
Deze week mocht ik de kabouters met eigen ogen aanschouwen. En leuk dat ik ze vond.
Ook de Sneeuwwitje-en-de-dwergen verzameling zag ik. Ook al zo leuk. En de smurfenverzameling. Ik heb niet veel met smurfen, niks eigenlijk. Maar zo allemaal bij elkaar was het toch een pracht. Al die poppetjes hebben ook een eigen gezichtsuitdrukking. Grappig hoor.
Ik voelde al bijna een nieuwe verzameling aankomen.
Helemaal toen Mien mij 'een dubbele' gaf. 'Voor Anna' zei ze erbij.

Tja en aangezien ik mijn enige kleindochter toch niet van een kabouter kan beroven, zelfs al heeft ze die nog nooit gezien,  moet ik toch misschien zelf maar eens op zoek.
 Meteen na mijn bezoek aan Mien, heb ik nóg een bezoekje gebracht en wel aan de kringloopwinkel Noppes. Fantastische naam voor een kringloop en sommige dingen zijn ook echt voor nop.
Maar kabouters zag ik niet. Misschien maar beter ook.

Zie je trouwens het boek waar de kabouter op staat? Nelleke's opvoeding, van Fenna Feenstra?
Ik had het boek (een echt meisjesboek) al, als pocket. Letterlijk stuk gelezen.
En nu kreeg ik deze mooie ingebonden uitgave zomaar van Mien.
Daar ben ik nog veel blijer mee dan ik zou zijn met alle kabouters, dwergen, smurfen en ander gespuis bij elkaar. 
Ik had voor Mien een paar kinderboekenweekgeschenken mee. En een kinderbijbel voor haar man die kinderbijbels verzamelt.
En eigenlijk is het zo ook een soort kringloop, toch?
Heb je nou zelf een leuke kringloop/rommelmarktfoto of een verhaal, of een combi, stuur het me op en ik plaats het volgende week donderdag. Uiteraard met een link naar jouw blog. Hier is mijn adres: klik



5 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Nog een geluk dat je geen kabouter hebt gevonden in de kringloop - want zo beginnen de verzamelingen meestal, door een onverwacht toevalletje... ;-)

Katrien zei

Kabouter David toch? Populair toen mijn nichtjes klein waren (nu 28 jr).
Kom nooit kabouters tegen in de KL ;-) vanaf nu waarschijnlijk wel, net zoals met. flamingo's en ezeltjes steken wij elkaar aan!

Bertiebo zei

Ja, dat denk ik ook,we gaan ze tegenkomen, Katrien. Maar ik heb toch besloten om er niet aan te beginnen.

Marga zei

ach.....Nelleke's opvoeding, wat een nostalgie!

Mien Heijboer zei

Wacht maar tot Anna verliefd wordt op het kaboutertje..dan moet je wel op kabouterjacht..