Totaal aantal pageviews

zondag 21 september 2014

Poseren

Wat ik al zei: in het Van Goghmuseum mag je geen foto's maken alleen van de slaapkamer van Vincent van Gogh, gereproduceerd op de muur.
Ik stond er een tijd te kijken. En als er eens stoel had gestaan was ik nog veel langer gebleven. Alleen maar om te kijken naar de poserende mensen.



Het is raar, een beetje ongemakkelijk en leuk tegelijkertijd. Maar of het nou rust geeft aan het hoofd?

Wat ik trouwens niet wist, is dat er drie verschillende versies van dit schilderij (De slaapkamer te Arles, 1888) bestaan). Twee bevinden zich buiten Nederland.

Deze laatste foto mocht ik dus niet maken. Die komt van Wikipedia.

2 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Weeral iets bijgeleerd - op een zondagmorgen nog wel ! - want dat wist ik niet, van die drie versies van De Slaapkamer !

Bertiebo zei

Ja Ingrid, bloggen is buitengewoon nuttig, dat zie je maar weer, haha!