Totaal aantal pageviews

donderdag 25 september 2014

Kringloop Utrecht

Kijk nou toch wat een leuk spelletje ik kocht in een kringloop in Utrecht.
Alleen al het feit dat het nog gewoon GanZEbord heet in plaats van GanZENbord.
En dan die lieve gansjes die erbij zitten. Helemaal compleet is het spel. Zelfs de spelregels zitten er nog bij.
Zo'n onschuldig spelletje is het trouwens niet hoor,  al zouden de plaatjes je dat aanvankelijk wel laten denken.
Maar op nr. 58 ben je nog steeds dood, net als vroeger. En dat doodgeschoten gansje vind ik ook wel zielig.
Ja nou ja, sprookjes waren nou ook niet één en al liefelijkheid. Ik bedoel een vergiftigde appel eten en vervolgens niet meer wakker worden... en zo zijn er nog wel meer voorbeelden natuurlijk.
Toch hebben we dat met z'n allen gewoon overleefd.




Evenals bijv. het liedje van het groene knollenland waar het ene 'parmante' haasje werd geschoten. Wat het andere haasje zeer had verdroten. Tja. Ik weet nog dat ik dat als kind wel erg zielig vond. Maar meer ook niet.
Hoe dan ook, ik ben blij met het spelletje.
Heb jij ook een leuke kringloop/rommelmarktfoto en wil je hem delen? Stuur hem dan op en ik plaats hem volgende week in deze 'rubriek', met een link naar jouw blog natuurlijk.
Mijn adres: klik.

2 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Misschien was het nog niet zo slecht, dat klein beetje gemeenheid in de sprookjes... Zo werden wij vroeger voorbereid op de echte wereld...
Tegenwoordig is het er dan weer wat over, als je de gewelddadige computerspelletjes en tv programma's voor kinderen bekijkt...

Chantal zei

Ik speelde vroeger heel graag bordspellen