Totaal aantal pageviews

dinsdag 29 juli 2014

Miesje Sandelhout

Oh wat kan je toch blij zijn als je je verzameling kunt uitbreiden.
Ik vond twee nieuwe oude Miesje Sandelhout-boeken.
Nu nog twee te gaan. Dan heb ik ze alle zeven.
Logisch eigenlijk dat het er zeven zijn.
De serie begon met 'De ZEVEN zusjes Sandelhout'.
Dat was het deeltje dat ik niet hoefde te kopen, omdat ik het zelf had.
Pieter Nierop schreef het eerste deel in 1958 en alle boeken zijn geïllustreerd door Lies Veenhoven.

P.s.: Ik heb ze ook gewoon weer gelezen.  Was weer gezellig hoor, met Coby, Liesje, Wiesje, Giesje, Miesje, Letje en Netje. En wat een mooie naam hè: Sandelhout.
Ach in mijn hoofd word ik gewoon niet ouder. Wel wat ouder dan acht natuurlijk, maar niet echt oud.
En trouwens ik kon toch niet slapen en dus was het geen verspilde tijd!

5 opmerkingen:

Ineke Jonker zei

Leuk om weer te zien.Ik herken de tekenstijl nog zo goed,dan denk ik aan het boeken verslinden als kind. Jij hebt inmiddels vast een hele grote oude boekenkast met oude kinderboeken!

Marga zei

Bert, welke 2 mis je nog?

Ingrid Orens zei

Heel gezond - altijd jong blijven in je hoofd !!
De boekjes ken ik niet, ik vermoed dat ze enkel in Nederland verschenen zijn vroeger... ze zien er wel leuk uit !

Marloeskreatief zei

Ha ha dat is mooi dat je alle tijd benut!......

Chantal zei

Mooie tijdbenutting is dat