Totaal aantal pageviews

maandag 26 mei 2014

Gezien vanuit...

Ik stond op het perron van station Hoorn toen ik deze foto maakte. De trein aan de overkant zette zich net in beweging.
Het zou een lange treinreis worden, van Hoorn naar Middelburg is echt een end!
Ik had deze keer het boek waar ik in bezig ben mee. Frits had ik ook mee en twee kranten en mijn telefoon. Bovendien is er natuurlijk ook buiten  veel te zien. Dus in dat boek heb ik geloof ik vijf bladzijden gelezen en er vervolgens de hele dag mee lopen sjouwen. Echt stom.
Ik keek wel op m'n telefoon en zag het thema van deze week bij Els. Klik  Dat thema is: Gezien vanuit...
Nou ja en omdat ik dus lang in de trein zat heb ik de hele reis foto's zitten maken vanuit de trein. Daarnet heb ik ze allemaal weggegooid. Fotograferen vanuit een rijdende trein moet ik gewoon beter leren. Iets met meebewegen met de camera geloof ik.
En de ramen waren ook wel erg vies, wat niet meewerkte. Dus ik houd het bij deze foto: niet vanuit de trein, maar vanaf het perron.


En nog eens even wat: de treinen waren erg smerig. Te verwachten met een staking natuurlijk. Maar wat ik heel erg vind, is wat mensen allemaal achter laten in de trein. Een beschrijving van het toilet zal ik jullie besparen, dat was echt dramatisch. Maar ook verder. Gooi alles maar op de grond, het wordt wel opgeruimd. Echt walgelijk! Doordat het normaal gesproken opgeruimd wordt is het me nooit eerder zo opgevallen. Maar echt, wat een puinzooi. Arme schoonmakers!

Vandaag geen nieuwe fotoserie hier. Omdat onze vaste oppasdag is verplaatst naar de donderdag, komt het me beter uit om die serie op donderdag te plaatsen. En trouwens ik ben nog steeds met mezelf in gesprek over het onderwerp.

3 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Ja helaas is er een groep in onze bevolking die liever alles uit de handen laat vallen en doorloopt ,moet het echter niet zien want ik zeg er vriendelijk wat van ,en heb net mijn corvee rondje in het park weer gehad ook vreselijk maar gelukkig zijn er vele met mij die ruimen ,ach weet niet of dit anders wordt ...........ik ruim maar op dan erger ik me niet .

Marga zei

"Erger u niet, verwonder u slechts"
uit een brief van Paulus! Dit is beter voor mijn bloeddruk!

Chantal zei

Ik erger me er ook enorm aan en zal het zelf dan ook zeker niet doen