Totaal aantal pageviews

maandag 3 maart 2014

Nederland in het buitenland

Op deze foto zie je het boek 'De wonderlijke uitvindingen van professor Knapkop'. Ik héb dat boek, het is er eentje uit de serie die de Arbeiderspers uitgaf. Een kinderboek en mijn moeder had daar (denk ik) een abonnement op. Want eens in de zoveel tijd kwam er een nieuw boek. Fijn was dat. Van de meeste boeken kan ik de inhoud nog zo navertellen. Van dit boek niet, dus ik ga het nog eens even opzoeken.
Maar het bijzondere is, dat deze foto gemaakt is in Londen, in Tate Modern. En dat was toen we daar rondliepen toch echt totaal onverwacht!!! Het ging over letters, maar helemaal zeker weet ik het niet meer.

Hanneke stuurde ook een foto, deze:

Hanneke:
Ik maakte hem in Bergen, Noorwegen. Het veilingkistje uit Zetten stond in een etalage aan de bekende Bryggen.

Zetten hoort bij de gemeente Over-Betuwe (al staat er 'midden' op het kistje, dat waarschijnlijk een stuk ouder is dan de gemeente Over-Betuwe. Zetten was vroeger gemeente Zetten).

Els deed ook weer mee, met deze foto:

Els maakte deze in Nagasaki, Japan. 'Daar ligt de bakermat van de buitenlandse handelsbetrekkingen van Japan. Van 1641 tot 1859 mochten hier Nederlanders wonen en handel drijven met Japan, zij het onder strikte voorwaarden'. 
Els' blog vind je hier, klik.

Leuk dat jullie meededen, Hanneke en Els. En nog leuker: iederéén kan meedoen. Heb je een foto die in het thema 'Nederland in het buitenland' past, mail hem dan:
bettievdgriend@hotmail.com
De maandag erna plaats ik hem dan hier. Als je een blog hebt met een link naar jouw blog.
Hanneke had vroeger een blog, maar jammer genoeg is ze er mee gestopt. Dus geen link deze keer.

2 opmerkingen:

Juffrouw Waardvleugel zei

Wat een verbazing zal dat zijn in het buitenland, leuk!

Unknown zei

Haha, wat leuk!

Dat kistje in Bergen ken ik! Jaren geleden waren we op fietsvakantie in Noorwegen, en we vertrokken vanuit Bergen. We kwamen daar aan in de haven, en in de etalage van jylehuset ('het kersthuis') zagen we dit kistje. En de grap is: wij komen ook uit Zetten...:D