Totaal aantal pageviews

dinsdag 1 oktober 2013

Sjtetl in de stad, Dan Zollmann

We hadden een buitengewoon druk en leuk weekend, met allerlei uitstappen. Waarover later  meer. Maar eerst wil ik deze foto onder de aandacht brengen.
Die is niet door mij gemaakt, ik maakte slechts een foto van een foto.
Omdat ik vind dat hij zo ontzettend mooi in mijn thema Grauw & Grijs met een beetje kleur past, laat ik hem hier zien.
En  omdat ik de tentoonstelling waar ik hem zag ook onder de aandacht wil brengen.
Die is namelijk in het Joods Historisch Museum in Amsterdam: Sjtetl in de stad. Antwerpen door de lens van Dan Zollmann.
Dan Zollmann fotografeerde Joods Antwerpen en geeft daarmee een impressie van het dagelijks leven, de rituelen, de feesten en de gebeden.
Het zijn werkelijk prachtige foto's, de kleding van de orthodox-joodse mensen, zo prachtig contrasterend met de kleuren van de stad.
Ik heb echt vol bewondering staan te kijken en echtgenoot ook.


Nou, vooruit, nog eentje dan:
De tentoonstelling is nog te zien tot 2 februari 2014, dus als je in de buurt bent en je houdt van dit soort foto's: gaan!


1 opmerking:

Ambela zei

Srookjesachtig mooi!