Totaal aantal pageviews

woensdag 7 augustus 2013

IJhallen én Zondagmarkt

Wat had ik een heerlijke dag, afgelopen zondag. Ik ging én naar de IJhallenrommelmarkt en naar de zondagmarkt op het Westergasterrein. Deze keer in het zeer gewaardeerde gezelschap van mijn schoondochter die dit soort zaken ook leuk vindt.
Ons bezoek aan de IJhallen, waar alles overigens buiten was, was al zeer succesvol. Ik kocht een oud Jumbospelletje, zo leuk, dat ik er een apart blogje aan zal wijden. En verder een blauw-wit gestreepte Oshkoshbroek, ongedragen (voor Anna), een rood geruit winterjasje, ongedragen  (voor Anna), een rood-wit gestippeld rompertje, ongedragen  (voor Anna) en een Jip-en-Janneke schaaltje (voor Anna). Ik kocht verder een paar oude boeken en een prachtige kan (voor mijn schoondochter).
Zij kocht  ook een rompertje, een leuke blouse en een mooi schaaltje.
In totaal gaf ik 13 euro uit.
Dus toen we eenmaal op de zondagmarkt arriveerden en ik een kraam zag met tegeltjes zoals het tegeltje hier boven, was ik helemaal verkocht en het tegeltje ook. Aan mij, want ik had zoveel koopjes dat dit er heus nog wel bij kon. Al was het geen koopje!
Ik kocht overigens niet het bovenste tegeltje en ook niet het Amsterdamtegeltje.


Deze kocht ik. Drie boerinnetjes. En ik heb Judith (die de tegeltjes verkocht) beloofd dat ik er een blogje van zou maken . Dat doe ik dus bij dezen.

Deze kocht ik natuurlijk vanwege het Zeeuwse meisje, dat snap je. Er waren er nog veel meer leukerds, maar voorlopig hangt deze op mijn tegeltjesmuur. Die heb ik nog nooit laten zien. Het is een muur in ons gangetje waar de meest afgrijselijke tegeltjes en schilderijtjes hangen, maar ook een paar hele mooie. Allemaal zijn ze een herinnering aan een vakantie of een gebeurtenis. Er hangt bijv.  een prachtig Chinees tegeltje en een foeilelijk Portugees tegeltje. Maar alles bij elkaar staat het leuk. Ik word er vrolijk van.
Mocht je ook een tegeltjesmuur willen beginnen of gewoon belangstelling hebben voor deze tegels, dan moet je hier even kijken. Klik!


3 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Super leuk en ja die zondags markten hier zijn heerlijk ,leuk je tegel doet het altijd weer goed

Wieneke zei

Ik heb een 'Hollandse' bordjeswand in de keuken. Als je er maar vrolijk van wordt, dan is het goed. ;-)

OT:
Ik ken trouwens nog een blogspotster (in Amerika) van wie de pagina zo traag opent. Ik heb ontdekt dat zij net als jij ook een heleboel links met fotootjes e.d. in haar zijkolom heeft. Wellicht ligt het trage daaraan. Het moet allemaal opgehaald worden natuurlijk.

Jeanne zei

Leuk!!