Totaal aantal pageviews

zondag 30 juni 2013

Perugini


Het blijft leuk hoor,  dat Postcrossing. Neem nou deze kaart.
Die ontving ik gisteren, uit Kiev (Oekraïne), van Victoria. 
Want naast een voorkeur voor Roodkapjekaarten heb ik ook een voorkeur voor kaarten die met boeken te maken hebben.
Zeg nou zelf, deze is toch erg mooi. 'Girl Reading' staat er op en de schilder is Charles Edward Perugini (1839 - 1918).
Dat is voor mij aanleiding om te gaan snuffelen op het www,  want van die Perugini had ik nog nooit gehoord.  Tja,  en voor je het weet is het een half uur later, maar dan weet ik wel  van dat Charles Edward getrouwd was met een dochter van Charles Dickens, Kate en dat hij nog meer lezende vrouwen schilderde. Deze bijv.:


Op dat moment kreeg ik zin om zelf lekker te gaan lezen. En dat deed ik ook!

3 opmerkingen:

Wieneke zei

Ik had ook nog nooit van de schilder gehoord. Mooie romantische dames, Bettie. Hoeveel kaarten heb je nu zo al verzameld uit de hele wereld?

Bertiebo zei

Wieneke: zo'n 3500. Erg hè!

Wieneke zei

Sjonge, ja, dat is zeker erg :-)