Totaal aantal pageviews

maandag 1 april 2013

UitgeBREId


'Alsjeblieft, voor je verjaardag'. Met een grote grijns kwam mijn vriendin M. binnen en overhandigde mij een pakje. Ik was buitengewoon verrast, want ik ben pas in augustus jarig.
 'Ja, dit is echt iets voor jou, hahaha'.
Ik maakte het pakje open en er bleek een breiboek in te zitten, maar geen gewoon breiboek, nee, een breiboek getiteld 'De Oranjes. Een uitgeBREIde geschiedenis'. 
Een breiboek, zeer verrassend  omdat ik gedurende de laatste 20 jaar alleen een dikke sjaal, rechttoe, rechtaan op pennen 8 of zo heb gebreid en verder helemaal niks.
Maar mijn vriendin kent me langer dan vandaag en ze wist dat ik de humor er van zou inzien. Want kijk nou toch zelf. Zie je de balkonscene? En Maxima in haar spijkerjasje. Willem-Alexander in zijn uniform? Dat is lang niet alles hoor. Juliana en Bernard staan er in. En Prins Claus (ach  Prins Claus) De prinsesjes natuurlijk, de trouwjurk, de inhuldigingsmantel en dat allemaal uitgeBREId beschreven.
Wie verzint zoiets en wie gaat zoiets nou toch zitten maken? Wie? 'Ik niet' dacht ik in eerste instantie. Maar niets veranderlijker dan de mens. Misschien dat ik er toch eentje probeer. De beschrijving lijkt niet eens zo vreselijk ingewikkeld en als ik nou eens echt precies doe wat er staat...
Uiteraard kies ik dan voor Prins Claus.
Maar nu nog even niet hoor... nog even niet!

7 opmerkingen:

Wieneke zei

Therese houdt geloof ik niet zo van de Oranjes, maar het zou echt iets voor haar zijn. Die breit gewoon hele kerststallen... :-)
Maar ik vind het wel een heel geestig cadeau.

Jolande zei

Er is ook zo'n boek van de Engelse koninklijke familie, als je dan alle oranje's af hebt kun je je favoriete queen ook nog gaan breien :-)

Marga zei

geweldig, wat leuk. ik heb jaren geleden, ik dacht voor de trouwerij van Jacqueline en Frans, een bruidspaar gehaakt. ik zou er nu niet meer aan beginnen trouwens, maar zo'n boek is natuurlijk wel heel leuk!

Juffrouw Waardvleugel zei

Leuk boek, maar waar laat je de koninklijke familie als je klaar bent?.... Vekopen op Konngsdag misschien, je hebt nog ruim 3 weken de tijd om te beginnen en het oof a te hebben.
Groet De Juffrouw

Juffrouw Waardvleugel zei

Ook af staat er dus...

Es zei

Wat leuk alleen al het niet jarig zijn en een cadeau krijgen.....ik ga voor Juliaantje

Marloeskreatief zei

Best een grappig boek ,voor kinderen weer leuk om mee te spelen zie mijn kleinzoon al hollen met Claus onder zijn arm,gr marloeskreatief