Totaal aantal pageviews

dinsdag 9 april 2013

Osh Kosh voor Anna (IJhallen)

'Kent u dat merk, mevrouw' vroeg de jeugdige verkoopster in de IJhallen terwijl ik  deze broek stond te bekijken. Ja, dat merk kende ik hoor, dat was hip toen onze kinderen klein waren zo'n dertig jaar geleden. Hip en duur, dat was het.  Ik kocht zo'n broekje dus niet toen, wel iets dergelijks... bij de Hema.
Toen ik nét wist dat onze dochter zwanger was, in augustus, was ik ook in de IJhallen en zag zo'n broek hangen, echt zichtbaar tweedehands en blauw-wit gestreept. Echtgenoot verhinderde toen dat ik in dat stadium tot aanschaf overging en daar had hij wel een beetje gelijk in.


Gisteren was ik er weer en zag  dit broekje hangen. En deze keer had niemand  me er van af kunnen houden. Het is nog ongedragen en over een jaar of anderhalf zal het Anna ongetwijfeld passen. De prijs: 7,50.  Ik heb niet eens geprobeerd af te dingen. De verkoopster was blij  en ik ook! Na dertig jaar: een echte OshKosh!
Wat heb ik toch altijd een plezier daar in de IJhallen. Ik kocht nog meer, maar daarover misschien een andere keer.

4 opmerkingen:

Jeanne zei

Ik moet bekennen, dat ik 30 jaar geleden wél zo'n buitensporige uitgave heb gedaan. Ik kocht een blauwe Oshkosh, want ik vond ze té leuk!

Juffrouw Waardvleugel zei

Een Oshkosh! Ik heb er een gedragen. Was er dol op. Ook voor de kinderen. En de IJ-hallen daar moet ik toch ook eens heen!
Groet De Juffrouw

pieke zei

mijn kinderen dragen de oshkosh broeken die wij destijds van onze oud-tante uit canada kregen opgestuurd! dat betekent dat ze inmiddels aan de 6e ronde toe zijn, dus een aantal heb ik vermaakt tot korte tuinbroeken, omdat de knieën te ver door waren.

Bertiebo zei

Wat leuk, Pieke. Ha, de zesde ronde, dat vind ik echt leuk!