Totaal aantal pageviews

donderdag 4 april 2013

Merklap

Hij is klaar! Ik schreef al eerder over de merklap die ik maakte bij de geboorte van onze dochter. Hier. Toen was ik nog van plan om een nieuwe te maken en ging op zoek naar een patroon. Ik heb er ook wel een paar gevonden, maar deze vind ik het leukst en dat veranderde niet. Dus uiteindelijk toch maar de naam van dochter en haar geboortedatum weggehaald en Anna met háár datum er in geborduurd. Dat weghalen was nog het lastigst en het meeste werk. Ik was heel bang dat ik per ongeluk in de stof zou knippen, want het zat allemaal stevig vast na dertig jaar.  Maar gelukkig liep het goed af. Ik heb nog geprobeerd om met 1 draadje zijde en om 1 draadje stof de naam van dochter te borduren. Daar onderaan, bij dat hartje. Maar dat werd niet echt leuk en meer ruimte was er niet. Dus moet dochter later voor háár kleindochter maar een nieuwe naam er in borduren. En ik bedenk nu net dat ik op de achterkant natuurlijk wel de namen van Nienke en van mij kan aangeven.

13 opmerkingen:

KnutzEls zei

het ook wel een heel erg leuke en mooie merklap. Heb je wel een foto van de "oude" versie? Die zou je achter op de lijst kunnen doen.

Zaanse Zolder zei

Heel mooi, lekker vrolijk!

Madelief Weideveld zei

Heeee! Komt die niet uit een hele oude Ariadne van ooit eens??? Leuk om de naam te veranderen. Wat een idee.
Hartelijke groet,
Madelief

Bertiebo zei

@Els: Ja, goed idee!
@Madelief: Ja, een baby-peuter Ariadne, van zo rond 1983.

Juffrouw Waardvleugel zei

Leuk, lekker fleurig. Ook maar gelijk even een reactie op de film. Lekker he zo'n filmhuis. Het woord is al leuk vind ik! Vroeger in A'dam woonden wij ook vlak bij zoiets, menige goede film!
Goeie oude tijd!
Groet De Juffrouw

Anoniem zei

Hallotje,

Wat een prachtige merklap, deel je het patroon ook met anderen, zou deze merklap ook graag maken.

Fleurige.blogspot.com

Groet

Maaike

Anoniem zei

goedenavond! ik ben opzoek naar een patroon van deze merklap! kunt u mij misschien helpen? gr Riemke riemkespook@hotmail.com

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Unknown zei

Beste mevrouw, mijn moeder heeft deze lap ook voor mijn zus en mij gemaakt (30 jaar geleden). Helaas is zij het patroon kwijt, zou u ons hieraan kunnen helpen?
Groeten, Eva
eva_ottevanger@live.nl

monique zei

Beste Bertie,
Mijn hart danst bij het zien van jouw merk lap :-) Ook ik heb deze ooit gemaakt voor mijn dochter, 33 jaar geleden. Mijn opa had hem ingelijst. Door verhuizing is het kwijt geraakt. Mag ik zo vrij zijn om te vragen of ik een kopie van dit patroon mag overnemen?

U kunt mij berichten op m.rappa@telfort.nl

Hartelijke groeten, Moniquea

Unknown zei

Ik heb hem ook ooit eens gemaakt voor een buurjongetje. Nu word ik zelf oma en zou hem graag voor mijn kleinkind maken. Heeft iemand het patroon nog? j.reijnhout@gmail.com

Mj.stellink zei

Ha Bertie, wat een leuke
Vrolijke merklap. Kan jij mij helpen aan 't patroon?. Ik ben naar een patroon op zoek voor mijn eerste kleinkind.

Unknown zei

Beste Bertie, ik ben op zoek naar precies dit patroon, heb je dat toevallig voor mij? BVD! veerle.ultee@gmail.com