Totaal aantal pageviews

woensdag 13 februari 2013

Kringloopvondst


Kijk nou toch! Ik vond in de kringloop een boek getiteld Bakvischjes lief en leed. Meestal vind ik die oude meisjesboeken erg leuk om te lezen. Vanwege de taal, vanwege de meestal superbrave en wat naïeve hoofdpersonen die hoogstens  een klein beetje ondeugend zijn, maar wel altijd recht door zee en met een goed hart natuurlijk. Maar dit was helemaal geen leuk boek. Het maakte me echter helemaal niks uit. Want kijk nou toch eens naar deze illustratie. Die is van Freddie Langeler (1899  - 1948 ). Zij maakte samen met haar man o.a. de Flipje Tiel boekjes. Zij was ook de moeder van Fritzi ten Harmsen van der Beek. Die weer met Remco Campert getrouwd was en waar Annejet van der Zijl het boek Jagtlust over maakte. Is het nog te volgen? Zo niet, ook niet erg. Want het gaat me echt om de illustratie. Zo leuk, met die lamp op de ronde tafel en die schoenen. En een stippeltjesjurk niet te vergeten. Vier van deze platen staan er in het boek. Echt super! Hier: nog eentje!

4 opmerkingen:

Rina zei

Fritzi is van de week overleden!

Bertiebo zei

Rina: Ik meen dat ze al een paar jaar geleden is overleden.

Stins zei

Als haar familie het maar zeker weet ;-)
Wat een gedetaileerde plaatjes hè? Goed gevonden!

Unknown zei

Doet me denken aan Joop ter Heul, met die schoenen en hoedjes!