Totaal aantal pageviews

maandag 14 januari 2013

Sal Meijer

Maar dat was nog niet alles daar in het Joods Historisch. Er was ook nog een tentoonstelling van het werk van Sal Meijer. Hij is bekend om zijn Amsterdamse schilderijen en koos de bekende Amsterdamse puntjes uit, zoals hij zelf zei.  Sal Meijer was gek op katten en er zijn ook een heleboel kattenschilderijen te bewonderen.
Ik vond de Amsterdamse schilderijen het allerleukst. Het lijkt een beetje op werk van naieve kunstenaars, daar houd ik ook van, dus dat kwam goed uit. Ik heb geprobeerd om de plaatsen te herkennen die Sal Meijer (1877 - 1965) schilderde; soms lukte dat ook denk ik. Maar lang niet altijd. Zo goed ken ik Amsterdam dus blijkbaar nog niet. En ik heb natuurlijk ook geen schildersoog. In ieder geval is het een leuke tentoonstelling, niet spectaculair, maar gewoon leuk.

Geen opmerkingen: