Totaal aantal pageviews

zondag 4 november 2012

Handwerken

Het patroon dat ik zocht, heb ik niet gevonden. Maar met een hele grote stapel geleende Ariadnes had ik een leuke middag. De oudste bladen waren uit 1967 en de modernste uit 1987. Het was echt leuk, ik zag mezelf steeds zo'n beetje terug in de jaargang waar ik in zat te bladeren. In 1967 deed ik eindexamen. En ik had dan wel nooit een gehaakt jurkje zoals op de foto, maar kniekousen droeg ik wel degelijk. Witte! In 1987 had ik drie kinderen. Al die jaren vond ik handwerken iets vreselijks. Behalve dus borduren, dat deed ik tijdens de zwangerschappen en daarna ook nog wel eens.
En wat altijd gezegd wordt, werd hier maar weer eens bewezen: alles komt op een bepaald moment weer terug. Je hebt het een hele tijd vreselijk gevonden en dan opeens wordt het weer leuk. Niet alles, maar toch wel veel.
En nu maar weer verder op zoek naar een leuk babymerklapborduurpatroon. (Galgje?)

5 opmerkingen:

Marga zei

Bert, ik dacht dat we in 1968 eindexamen deden?

Bertiebo zei

Marga, ja, je hebt gelijk. Ik was 16 en dan doe ik altijd 1951+16. Maar ik was in 1968 nog steeds 16 natuurlijk.
(Vrij stom, nog een wonder dat ik dat examen haalde)

Marga zei

nou, niet overdrijven!

Jacqueline zei

Dit is dan misschien een leuke site voor je Bettie. Kan je je eigen foto's borduren.
http://www.pic2pat.com/index.nl.html

Bertiebo zei

Wat grappig, Jacqueline. Ik heb even een foto van Frits geprobeerd. Niet dat ik hem ga borduren hoor, maar even om te kijken. Leuk!