Totaal aantal pageviews

vrijdag 2 november 2012

Bambi

Een paar keer al heb ik een Feline in de klas gehad. De ouders waren ongetwijfeld geïnspireerd door de film of door het boek toen ze de naam bedachten. Ik had het boek nog nooit gelezen. Ja, als kind had ik er een  kartonnen boek van, een stuk of zes dikke bladen. Maar het echte verhaal las ik nooit. Tot ik een paar weken geleden dit boekje meenam uit de kringloop. Twintig cent en zo te zien nooit gelezen. Felix Salten schreef het verhaal en het werd voor het eerst gepubliceerd in 1923. Eigenlijk houd ik helemaal niet van boeken waarin dieren kunnen spreken, maar dit boek... ja, in dit boek kan ik het hebben. Bambi's leven, zijn liefde voor de natuur en voor Faline ( dus niet Feline), het komt allemaal heel mooi over. Daarbij komt dat er in deze uitgave op vrijwel iedere bladzijde superlieve kleine tekeningetjes staan, gemaakt door Hans Bertle. Geen miskoop dus.



Zo en dan ga ik nu nog even kijken in Jody en het Hertenjong en dan heb ik het wel weer even gehad hoor, met herten.

Geen opmerkingen: