Totaal aantal pageviews

donderdag 11 oktober 2012

Fondsen

'U steunt het Oranjefonds al vanaf 20 euro'
Dat stond in een bedelbrief. En dan krijg ik de pest in, als ik dat lees. Wat nou vanaf 20 euro? Misschien wil ik ze wel steunen vanaf 10 euro of vanaf 5. Dat is iets wat ik zelf uitmaak, lijkt me. En als dat niet kan, dan toch niet.
Ook van het KWF was er zo'n soort brief. Met andere bedragen, maar ook met een minimum. Echt, ik kan het niet uitstaan gewoon.
En voor alle duidelijkheid, ik ben echt geen krent hoor, ik heb nog nooit iemand aan de deur doorgestuurd, ik loop zelf collectes en ik betaal aan sommige doelen een vaste bijdrage. Dat is het niet, maar zo'n dwingende toon, bah!

3 opmerkingen:

Diana zei

Helemaal mee eens !!!!!

Nanos zei

Of je nu vijf of tien of vijftig euro geeft, ze kennen je en dan zit je in het systeem en blijven ze vragen om meer, meer, meer en nog meer. Er is altijd wel een reden (iets extra zieligs of een heel en echt, ja echt bijzondere en eenmalige actie) om iets extra's te vragen. En daaraan heb ik zo'n hekel dat ik steeds minder geneigd ben die vijf of tien, of vijftig euro te geven. Dan kennen ze me niet en blijf ik gevrijwaard van dat extra gezeur.

Marga zei

mee eens!