Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 augustus 2012

Zeventien

Ook nu weer even gegoogeld. En wat blijkt? Zeventien is het getal dat na zestien komt. En voor achttien. Het is een priemgetal, tot zover kan ik het volgen. Er is een regelmatige zeventienhoek construeerbaar met passer en liniaal. Heel fijn denk ik dan.
Zeventien is ook het aantal lettergrepen van een haiku. Dat vind ik leuk. Want ik ben niet erg van de haiku, maar ik herinner me opeens de haikoot. Dat was allang geleden, maar het zat toch nog ergens in een hoekje van mijn hoofd. 't Is ook op te zoeken. En voor je het weet ben je een uurtje verder. 
Enfin: Bie legt aan Koot  uit wat een haiku is en na wat misverstanden komt Koot met haikoots:

 Klaar terwijl u wacht.         
Dit nu gezien aan gevel
van beter Bordeel.
Haikoot

Ik passeer een bus
vlak bij huis. Mooi eerder thuis
dan tachtig vreemden.
Haikoot

Zien ze zo gezond
omdat ze de dochters van
de groenteman zijn?
Haikoot


Het hele stuk vind je hier, klik.  Haha en dat allemaal naar aanleiding van een foto met het getal 17!

Geen opmerkingen: