Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 december 2011

Film: The Help


Een hele tijd geleden, nog op mijn oude blog, schreef ik al eens over The Help, de roman van Kathryn Stockett. Jammer genoeg kreeg het boek in het Nederlands een rare titel: Een Keukenmeidenroman.

Maar rare titel of niet, ik vond het een geweldig boek. Het behandelt een periode uit de geschiedenis van Amerika, het zuiden van Amerika, waarin zwarte hulpen wel blanke kinderen mochten opvoeden, maar niet van het toilet van de blanke familie gebruik mochten maken.


Gebaseerd op dat boek is er nu een film en die zag ik gisteravond. Altijd spannend, zo'n film, als je onder de indruk was van het boek. En dat was ik. Maar de film is goed, er is niks verpest. Heel mooi gespeeld, duidelijke beelden. Af en toe ontroerend en ondanks het onderwerp toch regelmatig met humor.

2 opmerkingen:

KnutzEls zei

Die komt op het lijstje!

KnutzEls zei

Belofte vandaag ingelost.Prachtige film, aanrader!