Totaal aantal pageviews

zondag 28 augustus 2011

Mart Visser in de Nieuwe Kerk



Mart Visser is dit jaar Kerkmeester van de Nieuwe Kerk in Amsterdam. En dat houdt in dat hij mag bepalen wat er geëxposeerd wordt. Leuk lijkt me dat. Voor Visser is de Nieuwe Kerk onlosmakelijk verbonden met het huwelijk. Een logische gedachte lijkt mij: geboorte, huwelijk, dood. De kerk was er altijd bij betrokken.

Visser: Ik heb voor deze installatie bewust gekozen voor de bruidsjurk: altijd het sluitstuk van een haute coutureshow, vaak het topstuk en het handschrift van de ontwerper. Bovendien zijn veel bruidsjurken wit. Dat brengt meer rust in de Nieuwe Kerk, een prachtig, maar nogal overheersend gebouw.

Ik vond het hartstikke leuk. Er zijn prachtige jurken bij, van beroemde ontwerpers en ook een paar lelijke. In mijn ogen dan hè. Maar geweldig om te zien.

Zelf ben ik trouwens nog steeds in bruidssferen en ik vind de jurk die Nienke heeft uitgekozen lekker toch de allermooiste!

1 opmerking:

Jolanda zei

Mooi al die jurken zo bij elkaar... en ja... smaken verschillen en dat is maar goed ook :-)